تلاش با دو ستاره برای تغییر هافبک پرسپولیس

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس در 10 هفته ابتدایی لیگ برتر بارها تغییر کرده است تا یحیی گل محمدی برای استراتژی فنی همیشگی خود به بازیکنان ایده آل خود برسد.

جدایی احمد نورالهی و محمدحسین کنعانی زادگان باعث شد سرمربی پرسپولیس در هفته های ابتدایی تصمیم به تغییر جایگاه این دو بازیکن بگیرد و به تاکتیک های پرسپولیسی ها سر نزند.

بنابراین گل محمدی به سراغ رضا اسدی رفت تا جایگزین نورالهی شود، بازیکنی که در تابستان با پیراهن قرمز رنگ بمب نقل و انتقالات هواداران پایتخت به حساب می آمد.

فرشاد فرج و سپس علی نعمتی دیگر گزینه های این تیم در قلب دفاع برای بازی به جای کنعانی ها بودند.

اما شکست مقابل پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر باعث شد تا محمد نه تنها ترکیب را تغییر دهد، بلکه تاکتیک های دفاعی را نیز تغییر دهد.

کادر فنی پرسپولیس که عادت به جابجایی های مداوم در 11 نفر اصلی خود نداشت، در 10 بازی متوالی هشت جابه جایی در ترکیب خود انجام داد. همین امر باعث شد تا نام و رسم این تیم روی نیمکت بنشیند و نظاره گر درخشش بازیکنان کم تجربه باشد.

در بین جوانان پرسپولیس محمد شریفی یکی از بازیکنانی است که در میانه میدان توانست عملکرد درخشانی داشته باشد.

او برای اولین بار در این فصل در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل پیکان تهران به میدان رفت و نقش ویژه ای در خط هافبک پرسپولیس داشت تا تیمش با نتیجه 3-1 به پیروزی برسد.

همین امر باعث شد تا شریفی در بازی جام حذفی مقابل ویستا توربین قرار بگیرد و موفق شود یکی از چهار گل تیمش را به ثمر برساند.

شریفی در حالی برای پرسپولیس بازی می کرد که در نیمه اول رضا اسدی در کنار او بازی می کرد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند تا اینکه تعویض شد و پشت نیمکت به تماشای بازی شریفی نشست.

درخشش بازیکن جوان پرسپولیس در دو بازی اخیر باعث شده تا کمال کامیابی نیا به عنوان بازیکن ذخیره در ذهن گل محمدی و هواداران این تیم مطرح شود تا کمال نیز مانند اسد منتظر لغزش و بازگشت این بازیکن جوان باشد. به ترکیب اصلی

گل محمدی که دلیل تغییر تیمش را تنش در بازی های لیگ برتر و جام حذفی عنوان کرده بود، برای متقاعد کردنش برای استفاده از بازیکنی در کنار میلاد سرلک در خط هافبک، با انتخاب سختی در خط هافبک روبرو شده است. رقابت نیا و شیری و شریفی می تواند یکی از رقابت های داخلی جذاب پرسپولیس باشد.

تیم فوتبال پرسپولیس امروز جمعه در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن اصفهان خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید