تلاش راهداران در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

ساعت: 16:51
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782049

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تلاش راهداران استان برای مقابله، ترمیم و بازسازی آخرین سیل در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار ارومنیوز گفت: در پی بارندگی های اخیر برخی از محورهای مواصلاتی استان در شهرهایی چون چایپاره، هوی آن، مهاباد و پیرانشهر دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش راهداران برای مقابله با سیلاب و جبران خسارت آن انجام شد. آسیب یا در حال انجام است.

وی افزود: به دلیل جاری شدن سیل در محور هوی – چالدران، یک دستگاه لودر و گریدر با 5 راننده برای بازگشایی محور مذکور و یک دستگاه لودر و گریدر با 4 راننده برای بازگشایی محورهای روستایی کلت و کفیل از توابع خوی. برای تخلیه آب های سطحی متروی سعیدآباد و نوایی از محفظه ضخامت شهری و همچنین یک تانکر با 3 سرنشین استفاده شد. متاسفانه ساییدگی شدیدی در محور خوی – چالدران رخ داده و گاردریل ها آسیب دیده و حدود 20 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

وی از عملیات تسطیح، رگلاژ و عملیات حجیم محور روستایی کارنی یاریچ شهرستان چایپاره که بر اثر سیلاب تخریب شده توسط راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چایپاره خبر داد و گفت: پس از بارش شدید باران و تگرگ 3 کلاسه. ، 3 دستگاه لودر و 4 سرنشین اعزام شد.

این مقام مسئول از بازگشایی محور روستای خاتون باغ به بوزه و عبدالله آباد و خاتون خاص در شهرستان مهاباد که بر اثر بارش شدید باران و تگرگ موجب جاری شدن سیل و مسدود شدن محور شده بود با اعزام یک دستگاه کامیون خبر داد.

شکری اذعان داشت: در محور اصلی پیرانشهر به مهاباد محورهای روستای لیک بن، حاجی گلده، خورانج، کیله سیپان توسط دو گریدر، لودر، بیل مکانیکی و بیل زنجیری برای بازگشایی پل داخل آب گرفتگی شد. روستای کیله سیپان که هم اکنون در حال ساخت است و در روستاهای احمد قریب و باباکارآباد به دلیل شیب بسیار تند و احتمال واژگونی دستگاه ها، عملیات مهار سیلاب در اسرع وقت و شرایط لازم انجام می شود. فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید