تلفات طوفان کالیفرنیا از 80 نفر گذشت


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900784

مقامات آمریکایی گزارش دادند که تعداد قربانیان طوفان قدرتمند “یان” در کالیفرنیا از 80 نفر گذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند که تلفات طوفان قدرتمند ایان در ایالت کالیفرنیا از 80 نفر گذشت.

به گزارش رویترز، طوفان ایان که روز چهارشنبه به ایالت های کالیفرنیا و کارولینای جنوبی و شمالی رسید، دست کم 85 نفر را کشت و ده ها میلیارد دلار خسارت وارد کرد. برخی از مسئولان این مناطق به دلیل واکنش نامناسب و سوء مدیریت در مواجهه با این طوفان با انتقادات زیادی مواجه شدند.

با کاهش سیل و باران های شدید و تشدید عملیات امداد و نجات، انتظار می رود تعداد کشته ها افزایش یابد. صدها نفر تاکنون نجات یافته اند، اما بسیاری هنوز مفقود هستند و بسیاری از خانه ها و ساختمان ها در این منطقه به طور کامل زیر آب رفته یا به طور کامل ویران شده اند.

ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا نیز درباره قدرت ویرانگر این طوفان مرگبار گفت، پس از ایان، نزدیک به 2 میلیون نفر برق را از دست دادند. بیش از 200000 نفر در کارولینای جنوبی و 138000 نفر در کارولینای شمالی بدون برق بودند.

رسانه های آمریکایی روز جمعه از قربانیان طوفان ایان خبر دادند. طوفان یان روز جمعه پس از ایجاد ویرانی در فلوریدا به کارولینای جنوبی رسید و در آنجا نیز ویرانی به بار آورد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کارولینای جنوبی وضعیت اضطراری اعلام کرد و همچنین گفت که طوفان ایان می تواند مرگبارترین طوفان فلوریدا در تاریخ باشد.

با نزدیک شدن طوفان ایان به ساحل شرقی، فرمانده ناوگان چهارم نیروی دریایی آمریکا به کشتی های لنگر انداخته در جورجیا دستور داد بندر را ترک کنند و هواپیماها و هلیکوپترها منطقه را ترک کنند.

تدابیر و اقدامات برای مقابله با این طوفان که به منطقه تامپا در ایالت فلوریدا در جنوب شرقی آمریکا رسیده است، ادامه دارد و از 2.5 میلیون نفر از ساکنان این مناطق خواسته شده خانه های خود را ترک کرده و به مناطق امن پناه ببرند. .

دیدگاهتان را بنویسید