۶ زخمی تیراندازی در کالیفرنیا/ حال ۳ نفر وخیم است

به گفته مقامات محلی، تیراندازی حوالی ساعت 12:45 بعد از ظهر به وقت محلی رخ داده است. رسانه های محلی گزارش دادند که این حادثه در نزدیکی مجموعه ای از ساختمان ها در خیابانی که چندین مدرسه در آن وجود دارد رخ داده است.

علاوه بر این، یک مقام پلیس محلی گفت که تیراندازی احتمالاً یک حادثه هدفمند بوده است.

مصدومان این حادثه به بیمارستان ها منتقل شدند و دانش آموزان پس از قرنطینه کوتاه مدارس را ترک کردند. حال سه نفر از شش مجروح وخیم است. مشخص نیست که هر شش نفر دانش آموز بودند یا خیر، اما مقامات گفتند که آنها بزرگسال بودند.

گفته می شود این حادثه در دست بررسی است و مقامات در تلاش هستند تا مشخص کنند چه چیزی منجر به تیراندازی شده است.

لازم به ذکر است که پس از حوادثی مانند تیراندازی در سوپرمارکت در بوفالو نیویورک که منجر به کشته شدن 10 نفر شد و قتل عام در مدرسه ای در ایالت تگزاس که 22 کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای برخورد با افزایش خشونت‌های مربوط به مالکیت اسلحه افزایش یافته است و اخیراً جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود را از لایحه‌ای که سنای آمریکا برای سخت‌تر کردن مالکیت اسلحه تصویب کرده است، اعلام کرد.

در عین حال لابی قدرتمند تولید تسلیحات در این کشور که از قدرت و نفوذ زیادی در بین مقامات آمریکایی برخوردار است. او اعمال چنین قوانینی را جایز نمی داند و به شدت با آنها مخالف است; مشکلی که هر روز چند نفر را در آمریکا می کشد.

علیرغم مخالفت آشکار مقامات این کشور با قوانین جاری مربوط به حمل و خرید سلاح گرم، لابی های قدرتمند اسلحه در ایالات متحده امکان ایجاد هرگونه تغییر برای محدود کردن سیاست های فوق را مسدود کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید