تمجید مهدی تاج از باشگاه پرسپولیس!

تمجید مهدی تاج از باشگاه پرسپولیس!

مهدی تاج درباره شرایط باشگاه ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و کسب مجوز حرفه ای گفت: زمانی که به فدراسیون برگشتم هیچ یک از باشگاه های ما نتوانستند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و عملا محروم شدیم. رابطه بین باشگاه ها و مجموعه بین المللی فوتبال دو دسته شد اما با رایزنی این رابطه برقرار شد و تعلیق رفع شد و به مدار مسابقات بین المللی بازگشتیم اما یک اتفاق افتاد و در سال 2020 فدراسیون فوتبال 120 هزار جریمه شد. دلار برای کلاهبرداری، که آنها جریمه شدند.

وی افزود: 80 هزار دلار از آن جریمه تعلیق شد، اما 40 هزار دلار پرداخت کردیم، متأسفانه دیروز نامه آمد که در سال 2021، همان سه ماه که ما دادیم، دوباره تقلب کردید و ممکن است فدراسیون فوتبال را 200 تا 300 هزار دلار جریمه کنند. من این پاسخ را قبول ندارم. ما نباید دوباره تقلب کنیم. همینطور به باشگاه ها خواه ناخواه هشدار بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: دقیقا امروز ساعت 8 صبح قبل از شرکت در راهپیمایی با مسئولان کمیسیون مجوزهای حرفه ای جلسه ای داشتیم و خوشبختانه پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارد و مدارک درخواستی را تحویل گرفت. از رادوشوویچ که درخواست خود را پرداخت کرده است». در صورتی که پرسپولیس این بدهی را پرداخت نکند آنچه قبلا گفتم حذف می شود. ما این هشدارها را برای جلوگیری از این اتفاق داده ایم. خوشبختانه اینطور شد. در مورد ادعای استراماچونی، ما همچنان استدلال می کنیم که باشگاه حداقل باید به او پول بدهد. شاید استقلال به دلیل صدور مجوز حرفه ای تاثیر اولیه را نداشته باشد اما جریمه دیگری برای این باشگاه اعمال نخواهد شد.

تاج افزود: همه باید تلاش کنیم تا با همکاری یکدیگر منابع درآمدی پایدار برای فوتبال کشور تامین کنیم. جلسه شورای امنیت ملی بود که گفتم برای اینکه منابع پایدار ایجاد نکنیم این وضعیت را در باشگاه ها داریم و این باشگاه و این باشگاه لغو می شود. جدا از باشگاه هایی که با کارخانه های بزرگ مرتبط هستند. استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی دارند اسپانسر جدی و درآمد ثابتی ندارند. خصوصی سازی این دو باشگاه را به مردم واگذار کرده است و امیدوارم این کار درستی که انجام شده به درستی ادامه پیدا کند و در جایی که مردم سهام خریده اند و ضرر می کنند مشکلی نداشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار با وزیر ورزش در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه های کشور و اینکه این کار در آینده بر چه اساسی خواهد بود، تصریح کرد: دیروز جلسه مفصلی با وزیر محترم ورزش داشتیم. و ارگان های مرتبط خوشحالم که رئیس جمهور تصمیم به برگزاری چنین جلسه ای گرفت. در واقع ما به تفصیل درباره الزامات فیفا و AFC توضیح دادیم که از سال 2017 تاکنون چند نامه آمده است، چگونه پاسخ داده ایم و همچنین به دستاوردهای خوبی رسیده ایم. در بازی پرسپولیس و کاشیما ژاپن 30 تا 40 هزار زن به ورزشگاه آمدند، در بازی با کامبوج و هنگ کنگ نیز بانوان به ورزشگاه آمدند. دو دیدار اخیر تیم ملی با حضور کالا نوی وانوان به ورزشگاه راه یافت. اما الان هیچ مانعی برای تیم ملی وجود ندارد. ما باید برای لیگ و حفظ ارزش ها و الزامات اسلامی که در کشور داریم برنامه ریزی شده کار کنیم که برای ما بسیار بسیار مهم است. همانطور که این قوانین مهم است، رعایت قوانین و حفظ حجاب و شئونات اسلامی برای ما مهم است و اگر اجازه ورود زنان به ورزشگاه ها را بدهیم، اتفاق بدی در ورزشگاه ها نمی افتد.

تکلیف کادر فنی تیم امید چه زمانی مشخص می شود تاج گفت: این مشکلات همچنان ادامه دارد. من دیروز با کالا نویی جلسه داشتم و نظر او را درباره تیم ملی امید گرفتیم و به زودی هفته آینده سرمربی تیم معرفی می شود اما این به معنای تشکیل تیم و اردو نیست چرا که امکان برگزاری یک اردو وجود ندارد. اردوی تدارکاتی در 5 هفته آخر لیگ لیگ بسیار حساس است. خوشبختانه لیگ به مرحله خوب و حساسی رسیده است. در بازی تراکتورسازی و سپاهان به جای 60 هزار تماشاگر، 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند و مردم را با فوتبال آشتی دادیم و دوباره همه به ورزشگاه می آیند، در سالن های دیگر هم این اتفاق افتاد، در ماه رمضان مشکلی نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید