تمدید قرارداد کی روش با حداکثر منهای یک رای/ باز هم به مردی که تیم ملی را زیر فشار خارجی باخت!

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922563

با وجود شایعاتی مبنی بر مخالفت برخی از اعضا با حفظ CQ؛

اکثر اعضای هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس برخلاف شایعات با ماندن کارلوس کی روش در تیم ملی مخالفت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پایان تلخ جام جهانی 2022 قطر برای تیم ملی فوتبال ایران که با بدترین شکست تاریخ ایران در جام های جهانی (شکست 6 بر 2 مقابل انگلیس) و عدم تحقق آرزوی صعود با شکستی عجیب همراه شد. در مقابل ایالات متحده آمریکا ابهام و سردرگمی زیادی ایجاد کرد و برای آینده نیمکت را به گوسفند ایرانی آورد.

فدراسیون فوتبال به ریاست مهدی تاج تصمیم گرفت دراگان اسکوچیچ، سرمربی موفق کرواسی را برکنار کند و کارلوس کی روش سرمربی 70 ساله پرتغالی را به خدمت بازگرداند تا از شکست مقابل تیم ملی آمریکا جلوگیری کند و از باخت سنگین به تیم ملی انگلیس جلوگیری کند. او در تمام پروژه هایش شکست خورد که تنها 2 بار “نوار” انگلیس را شکست، افتخار تاج و تیم ملی در قطر!

به محض حذف تیم ملی از جام جهانی با شکست و باخت مفتضحانه ناشی از ترس سرمربی، صحبت های زیادی در مورد اخراج کارلوس کی روش و اعتماد به سرمربی جدید داخلی یا خارجی به گوش رسید. مشکلاتی که هنوز حل نشده و با گذشت نزدیک به 2 ماه از پایان جام جهانی نتیجه ای نگرفته است.

این در حالی است که شایعاتی از حاشیه فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم موافقت بیش از نیمی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با ابقای سرمربی پرتغالی به بیرون درز کرده است و اطلاعات تکمیلی خبرنگار دانا حاکی از آن است که اکثریت قریب به اتفاق از اعضای هیات مدیره به جز سید میرشاد مجدی ادامه فعالیت کی روش در تیم ملی مشکلی نداشت.

مجدی ضمن اعتقاد به حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2022 با تمدید قرارداد این سرمربی 70 ساله مخالفت کرد. اعضای هیأت مدیره توپ را در زمین مهدی تاج و مهدی محمدنبی انداختند، بنابراین تصمیم به حفظ قاعده می گیرند و به این ترتیب مسئولیت از دوش دیگر اعضا برداشته می شود.

در شرایطی که تبلیغات رسانه ای نزدیک به کارلوس کی روش دوباره مانند سال های گذشته برای نشان دادن این سرمربی ناکام 70 ساله آغاز شد، تا این لحظه خبری از فدراسیون فوتبال قطر و پیشنهاد جدی شاگردان عنانی به کی روش نیست. به واقعیت نزدیکتر شود

این روزها که اتحادیه فوتبال انگلیس با انتشار خبر پیشنهاد اتحادیه قطر و چین برای جذب کویروس تحت فشار قرار گرفته و حتی برخی از بازیکنان تیم ملی دوباره دست به کار شده اند تا کویروس را حفظ کنند، تفاوت اصلی در هیات مدیره مربوط به این نیست. تیم ملی اصلا، اما اعضا. مسائلی که به نیمکت تیم ملی مربوط نمی شود.

احتمال موافقت اتحادیه فوتبال انگلیس برای تمدید قرارداد سرمربی 70 ساله که معمولاً بازنده است و هیچ دستاوردی ندارد، در حالی به واقعیت نزدیک شد که سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به شدت نگران بود. تحت فشار شورای اسلامی به دلیل باخت بیت المال در جام جهانی و با این شرط ادامه همکاری با این سرمربی اصلا به نفع فوتبال ایران نیست. اگرچه برای برخی دستاوردهای زیادی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید