تمرکز مورا بر تلاش های عمان برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران


ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844271

معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا که اخیرا به عمان سفر کرده است، بر نقش تاریخی مسقط و تلاش‌هایش برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا امروز (سه شنبه) در عمان با مقامات عمانی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان (اونا)، خلیفه بن علی الحارثی، سرپرست وزارت امور خارجه عمان که امروز در نشست خبری مشترک با انریکه مورا با وی دیدار و گفت‌وگو کرد، افتتاحیه نمایندگی اتحادیه اروپا در پادشاهی این کشور را افتتاح خواهد کرد. عمان در آینده نزدیک مطلع.

الحارثی در ادامه روابط عمان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را توسعه یافته و رو به رشد توصیف کرد و افزود: این کشور از استراتژی مشارکت اروپا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال می کند و به دنبال تقویت روابط در همه زمینه ها است.

وی همچنین گفت که مذاکرات بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حال انجام است و اتحادیه اروپا قصد دارد همکاری با کشورهای منطقه در زمینه امنیت دریایی، آموزش و انرژی را گسترش دهد.

با این حال، بر اساس این گزارش، پرونده انریکه بر «نقش تاریخی» پادشاهی عمان و تلاش های آن برای حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه ای و جهانی به ویژه موضوع هسته ای ایران تاکید دارد.

مذاکرات در وین بین هیئت های ایرانی و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) با آمریکا برای لغو تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام در 11 مارس (21 مارس) به حالت تعلیق درآمد. . .

اما جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اواخر ماه مه اعلام کرد که سفر انریکه مورا به تهران، مذاکرات در مورد لغو تحریم ها علیه ایران را در آینده نزدیک از سر خواهد گرفت.

بورل در مصاحبه کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به اجلاس سران گروه هفت، سفر انریکه مورا به تهران را ستود و اعلام کرد که مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می شود.

بورل گفت: «پاسخ ایران پس از آن که انریکه مورا این پیام را داشت که وضعیت نمی‌تواند به همان شکلی که بود ادامه یابد، به اندازه کافی مثبت بود.» این مشکلات یک شبه حل نمی شود. فرض کنید مذاکرات متوقف شود و بعد اوضاع حل شود، یعنی احتمال دستیابی به توافق نهایی وجود دارد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید