سفر عمان به بوشهر برای گسترش روابط اقتصادی/ عمان مشتاق توسعه تجارت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر با توجه به تغییر دولت و همچنین تغییر دیدگاه‌های دولت در حوزه اقتصادی، هر هفته شاهد حضور یکی از هیئت‌های سیاسی و اقتصادی از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم.

هفته گذشته حضور و رایزنی دولت جمهوری اسلامی ایران با قطر، قطری ها را بر آن داشت تا در قرنطینه دام سرمایه گذاری کنند و راه را برای مجتمع بسته بندی گوشت و پروتئین هموار کنند که می تواند گامی مثبت در جهت توسعه اقتصادی تلقی شود. توسعه و رشد در استان.

امروز هیاتی از عمان به همراه معاونین استاندار بوشهر برای رایزنی های اقتصادی با ایران و بوشهر به بوشهر سفر کردند. مذاکرات مثبتی در حوزه اقتصادی و روابط با آن انجام شد.

3932169514181 خبر خاکستری

پادشاهی عمان دومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان از نظر وسعت است و حدود 300000 کیلومتر مربع از عمان را به خود اختصاص داده است. بیشتر خاک های عمان کوهستانی است و در جنوبی ترین قسمت شبه جزیره عربستان واقع شده است.

تسلط بر تنگه هرمز

جدای از سابقه طولانی روابط دو کشور، عامل مهم در حسن همجواری این دو کشور، تسلط ایران و عمان در دو سوی تنگه هرمز است. ثبات و آرامش این تنگه هم از نظر امنیت عمان و هم به دلیل اهمیت آن برای ادامه صادرات نفت خلیج فارس به جهان بسیار حائز اهمیت است. همه اینها مستلزم آن است که مسقط روابط خوب و بدون تنش با تهران داشته باشد و حتی تلاش کند تا حد امکان از تنش های بالقوه خطرناک در روابط ایران با سایر کشورها بکاهد.

اقتصاد قابل توجه عمان از درآمدهای نفتی

عمان با داشتن 5.5 میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده نفت خام، بیست و دومین کشور بزرگ جهان و هفتمین کشور بزرگ خاورمیانه از نظر ذخایر نفتی است.

این ذخایر عمدتاً در نواحی خشکی شمالی و مرکزی و در مزارع کوچک و پراکنده قرار دارند. عمان با تولید حدود یک میلیون بشکه در روز بیست و پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت خام در جهان است. اقتصاد این کشور مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه به درآمدهای نفتی وابسته است. بیش از 67 درصد درآمد کشور از صنعت نفت و گاز تامین می شود.

3161N81225976 5803605 خبر خاکستری

با این میزان درآمد نفتی در عمان، عمان پنج میلیونی می تواند شریک اقتصادی خوبی با ایران به ویژه با استان بوشهر داشته باشد و سفر هیئت اقتصادی عمانی به ایران می تواند زمینه ساز این ظرفیت باشد. به طور سرزده دنبال کرد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری بوشهر گفت: فعالان اقتصادی عمان مشتاق توسعه روابط تجاری با ایران به ویژه استان هستند و پیش بینی می شود کارگروه های دو یا چند جانبه بین فعالان اقتصادی استان و عمان و قطر برای گشودن دروازه های جدید تشکیل شود. برای سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و تجارت ایجاد شود.

عمان خواهان توسعه روابط اقتصادی با بوشهر است

باستین افزود: در این راستا دیدارهای مقدماتی با عبدالله بن کامیس الکعبی، مشاور شورای دولتی و از فعالان اقتصادی عمان برگزار شد و راه های همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

4652N81201807 5761847%20(1) خبر خاکستری

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر گفت: توسعه اقتصادی با همسایگان از اولویت های دولت سیزدهم مردمی است و این رویکرد در بوشهر به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال پیگیری است.

وی گفت: با وجود اینکه استان بوشهر معاونت بازرگانی قطر است و برنامه های مختلفی در این زمینه در حال اجراست، اما ظرفیت سایر کشورها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مزیت های استان بوشهر برای سرمایه گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس

باستین گفت: منطقه آزاد بوشهر این فرصت را در اختیار سرمایه گذاران بین المللی و ملی قرار داده است تا با بهره گیری از مزیت های نسبی استان و فرصت های تجاری بین کشورهای عربی، بازارهای جدید و گسترده ای را برای محصولات استان ایجاد کنند.

1010 %D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86 %D9%88 %D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%86 خبر خاکستری

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس، هم اکنون توسعه روابط و روابط با قطر به صورت ویژه از طریق میزبانی آنها در جام جهانی فوتبال 2022 دنبال می شود.

وی بیان کرد: بوشهر سابقه درخشانی در عرصه تجارت و کشتیرانی دارد که در این راستا تلاش می کنیم از همه فرصت ها استفاده کنیم تا زمینه تحقق مجدد این مهم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید