فناوری هسته ای جزء قدرت/تلاش غرب برای به چالش کشیدن رویکرد صلح هسته ای ایران است


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893450

اسلامی با بیان اینکه فناوری هسته ای جزء قدرت است، گفت: غرب در تلاش است صلح آمیز بودن هسته ای ایران را زیر سوال ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، محمد اسلامی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: بحث هسته ای گستره وسیعی دارد که تاثیر زیادی داشته و برای پیشرفت سایر علوم توسعه آن زیاد است اما نکته اصلی است. چیزی که آنها به شدت با آن مخالف هستند، این است که ما یک چرخه سوخت داریم، زیرا چرخه سوختی است که اساساً می تواند مستقل عمل کند و این کشورها سعی می کنند این موضوع را در دست خود نگه دارند.

وی افزود: شیطنت ها، خباثت ها و ناآرامی هایی که با رهبری منافقین در راستای شکل گیری صنعت هسته ای آغاز شد، اینها اتهاماتی است که به اسرائیل فشار می آورند و با این سروصدا تلاش می کنند ایران را زیر سوال ببرند. رویکرد صلح آمیز هسته ای.”

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اسرائیل هر روز در مورد برنامه هسته ای ایران صحبت می کند در حالی که اسرائیل، هند، پاکستان و کره شمالی نیز به غیر از پنج قدرت به این موضوع دسترسی دارند، آنها به کره شمالی پایبند هستند. اما در مورد بازرسی چیزی برای گفتن به دیگران وجود ندارد و آنها شهامت بررسی در اسرائیل را ندارند، اما حرف های خود را علیه ما تکرار می کنند.

اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه تلاش می کنند تک قطبی عمل کنند، اما ما سعی کرده ایم تا حد امکان تصویری متفاوت از انرژی و فناوری هسته ای به جامعه ارائه کنیم، بنابراین چند روز پیش برنامه ای رونمایی شد که پیشرفته ترین سامانه تشعشعی است. مواد غذایی، محصولات کشاورزی و حبوبات و با تکیه بر قدرت و ایمان توانستیم به این هدف برسیم.

وی بیان کرد: در بحث آب و خاک، کشاورزی و محیط زیست بهداشت، طیف وسیعی از فعالیت های پلاسمای سرد آغاز و جهت دهی شده است که دستاورد بزرگی است، اکنون با این فرصت نتیجه تحقیقات پلاسما به یک سیستم تبدیل شده و برای درمان سرطان ما پلاسما درمانی را راه اندازی کردیم، برای اولین بار سه زن تحت پلاسما قرار گرفتند که بیشتر برای سرطان سینه استفاده می شود و عوارض جانبی ندارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آثار فناوری در بسیاری از زمینه ها مشهود است، اظهار داشت: اگرچه گفته می شود آب برای بمب اتمی سنگین است، اما این یکی از مهم ترین و اساسی ترین تحولات است. سیستم دارویی دنیا و این سیستم داروهای شیمیایی که تجارت بزرگی ایجاد کرد و این سریع ترین دستاورد است، در بحث غربالگری نوزاد، این کودک آینده وقتی با تغذیه در این سن درمان می شود، یک عمر بیماری و بیماری تحمیل نمی کند. این نمونه ای از دستاوردها در حوزه فناوری است.

اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که موضوع هسته ای منبع قدرت است و جزء قدرت محسوب می شود، برنمی گردند و جمهوری اسلامی ایران از این خط عبور کرده و ظرفیت آن در حال گسترش است.

وی با اشاره به نیروگاه ها و برق گفت: مهم ترین موضوع برق است که برای آن 10 هزار مگاوات هدف گذاری کرده ایم و ساخت نیروگاه ها باید به صورت بومی انجام شود و کار را به جایی برسانیم که جمهوری اسلامی ایران خود طراح و سازنده نیروگاه است و در این مسیر نیروی انسانی خوب و قدرتمندی نیز وجود دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با فناوری هسته ای می توانیم برای از بین بردن آفات محصولات کشاورزی خدمات ارائه دهیم و جذابیت علمی و فناوری لرستان را افزایش دهیم و توسعه اشتغال رخ دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید