تنها راه دسترسی به زیباترین قلعه خاکی کشور تخریب / تیغ شهرداری «سیب» در جاده نوساز است.


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876650

این در حالی است که برخی از شهروندان سیب و سورانی از تخریب جاده کلاه ساب خبر می دهند که معاون برنامه ریزی و ساخت و ساز شهرستان از این مشکل بی اطلاع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، قلعه ساب واقع در شهرستان سیب و سوران بلندترین بنای خشتی ایران است که هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

این قلعه که زیباترین و مرتفع ترین بنای خاکی کشور نام گرفته و بر روی صخره ای کم ارتفاع قرار گرفته است، مستحکم ترین قلعه به جا مانده از دوران اسلامی است که در اوایل قرن دوازدهم هجری قمری مرکز حکومت های محلی «شاه دینارهان» و ژاوه بوده است. فرزندان او بودند

این بنا در مهرماه 1375 و مربوط به دوره صفویه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که در زمان حکام حداقل سه بار بازسازی و اضافه شده است.

اکنون تعدادی از شهروندان سیب و سورانی در تماس با این پایگاه خبری از تخریب زیرساخت های ارتباطی منتهی به قلعه خبر داده و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شدند.

به گفته شهروندان سیب و سورانی راه ارتباطی مردم و گردشگران به بلندترین ساختمان خشتی و گلی ایران توسط شهرداری تخریب شده و جداول کار در آنجا نیز جابه جا شده است.


0492ecc3 7354 4334 b1e5 3c7d33ab69d8 خبر خاکستری

با توجه به پیگیری های انجام شده یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سیب که نخواست نامش فاش شود با تایید سوال فوق گفت: این سوال علیه اعضای شورای اسلامی شهر سیب بوده و شهرداری بر خلاف آن عمل کرده است. تصویب شورا و پیمانکار.

خبرنگار ما برای بررسی صحت و سقم این خبر به سراغ رضا زهی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سیب و سوران رفت و وی با بیان اینکه از این مشکل اطلاعی نداشتم گفت: توجیه فنی و اقتصادی قابل قبولی در این زمینه وجود ندارد. منطقه .

وی افزود: در صورت تغییر اولویت فعالیت های آسفالت شهرداری با توجه به هزینه های انجام شده نیازی به تخریب زیرسازی سایر مسیرها نیست.

این مسئول ادامه داد: در اسرع وقت تیم توسعه فنی منطقه جهت بررسی مشکل و بررسی اولویت های مصوب شهر سیب بر اساس ردیف های بودجه شهرداری و بازدید از کار به محل تخریب شده اعزام می شود. برای این اتفاق می افتد

رضا زهی با توجه به اینکه قلعه سیب بلندترین بنای خشتی و گلی ایران و زیباترین قلعه سفالی کشور است، خاطرنشان کرد: این قلعه همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است که در نگهداری آن کوشا باشند.

وی افزود: مسیر ارتباطی داخل شهرک سیب به قلعه نامناسب است و نیاز به اقدام سریع و فوری برای بهبود وضعیت دارد که با برنامه ریزی مناسب به زودی در اولویت های توسعه فرمانداری و شهرداری سیب قرار خواهد گرفت. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید