تهران دوباره در وضعیت نارنجی قرار گرفت/ پایتخت نشینان هشدارها را جدی بگیرند

ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 1301/10/17
کد خبر: 1922221

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۲۶ دی) کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلایندگی «ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون» اکنون ۱۴۱ است که به معنای شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین شاخص آلودگی هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته «ریزگردهای زیر 2.5 میکرون» با میانگین 160 است و کیفیت هوای پایتخت برای همه ناسالم است.

کیفیت هوای تهران تا ساعت 6 صبح امروز برای همه ناسالم بود اما با رسیدن به 150 در ساعت 7 صبح برای گروه های حساس ناسالم شد. این وضعیت تا کنون ادامه دارد.

بر اساس دستورالعمل‌های ایمنی صادر شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس هستند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین در فضای باز را کاهش دهند. فعالیت پایدار به هر فعالیتی در فضای باز گفته می‌شود که افراد به‌طور دوره‌ای برای چندین ساعت انجام می‌دهند و باعث تنفس سخت‌تر از حالت عادی می‌شوند. باغبانی، فعالیت های شدید در فضای باز مانند دویدن و غیره. از جمله این فعالیت ها هستند.

باید بگویم؛ که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن 0 تا 50 به عنوان محدوده هوای پاک، 51 تا 100 هوا قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از محدوده 101 تا 150 هوا تعریف می شود. ناسالم است برای گروه های حساس است. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید