استان کرمان در آماده باش/ مردم هشدارها را جدی بگیرند


ساعت: 12:23
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885309

اقدامات لازم برای مقابله با موسمی در کرمان چگونه است؟

مجید ساعدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با تاکید بر اینکه استان در آماده باش است، گفت: مردم هشدارها را جدی گرفته و از سفرهای غیرضروری، تردد در جاده ها، ارتفاعات به دلیل خطر رعد و برق و وزش باد شدید خودداری کنند. لحظه ای پیش بینی شده است، از آن خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سامانه بارشی شدید موسوم به موسمی از هند به سمت کشورمان در حرکت است و تا هفته آینده کل استان را در بر می گیرد و مسئولان اعلام کردند کرمان بیشترین آسیب را در بین استان ها از این سامانه دارد.

مجید سعیدی در گفتگو با را آرمان; وی با اشاره به هشدار قرمز اداره کل هواشناسی استان گفت: استان در حالت آماده باش قرار دارد و تمامی ستادهای مدیریت بحران در شهرستان ها برای بررسی آخرین وضعیت یک شهرستان جلسات اضطراری تشکیل داده و یا در حال برگزاری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: تیم هایی از استان ها، شهرداری ها و روسای دستگاه های اجرایی نقاطی را که بالقوه بحرانی و آسیب زا هستند بررسی کنند یا اقدامات دیگری انجام دهند.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی عمومی از کانال های مختلف مرکز استان، خبرگزاری ها و رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم در اختیار شهروندان قرار می گیرد. بررسی وضعیت فعلی ماشین آلات و تجهیزات نیز انجام می شود.

سعیدی بیان کرد: راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ماشین آلات را جدا کرده و ماشین آلات خود را در شهرهای مختلف مستقر کرده اند. همچنین تاکید می شود که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توسط استانداران انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در پاسخ به این سوال که پیش بینی می شود کدام نقاط استان شرایط سختی داشته باشد، گفت: در نواحی جنوبی، غربی و جنوب شرقی استان بارندگی بیشتری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم هشدارها را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری، تردد در جاده ها، صعود به ارتفاعات خودداری کنند زیرا خطر رعد و برق و وزش باد شدید ناگهانی پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید