توزیع کارت ورود به جلسه کنکور از روز یکشنبه آغاز می شود

توزیع کارت ورود به جلسه کنکور از روز یکشنبه آغاز می شود

سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1402 اطلاعیه ای صادر کرد.

در روزهای 9 و 30 دی ماه سال جاری پنج شنبه و جمعه اولین دوره آزمون سراسری 1402 برگزار می شود که توزیع کارت از یکشنبه 4 دی ماه آغاز می شود و داوطلبان باید تا پایان روز چهارشنبه 28 آذرماه کارت آزمون خود را دریافت کنند. ، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

متقاضیان می توانند با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام و شماره شناسایی یا شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت نام، نام خانوادگی، شماره سریال شناسنامه یا کد ملی خود را در کارت ورود به جلسه دریافت کنند. داوطلبانی که برای شرکت در 2 یا 3 گروه امتحانی اقدام می کنند، علاوه بر پرینت کارت آزمون اصلی، کارت سایر گروه های امتحانی را نیز دریافت می کنند.

چنانچه داوطلبان به دلیل مفقود شدن شماره پرونده یا کد رهگیری ثبت نام موفق به پرینت کارت ورود به جلسه نشده اند به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

داوطلبان برای حضور در آزمون باید کارت ورود به جلسه، اصل کارت شناسایی یا شناسنامه عکس دار را به همراه داشته باشند. در صورت بروز مشکل در کارت شرکت در آزمون داوطلب، جهت رفع نقص کارت، بر اساس شهر انتخابی مندرج در بند 50 فرم ثبت نام به باجه های رفع نقص کارت مراجعه نماید.

با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه متقاضیان از سازمان ثبت احوال کشور، امکان ارائه اطلاعات شناسنامه وجود ندارد. بنابراین در صورت وجود مغایرت در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 3، 4، 12 و 13، لازم است مغایرت ها از اداره ثبت محل سکونت پیگیری شود.

متقاضیان نظام یک ساله مشمول درخواست دیپلم (فارغ التحصیل از سال 84 به بعد) یا پیش دانشگاهی (فارغ التحصیل از سال 91 به بعد) و طبق محتوا نظام آموزشی جدید (6، 3، 3) را تکمیل کرده باشند. کارت آزمون بندهای 6، 15، 16، 22، 23 و 24 شامل سال فارغ التحصیلی و نوع مدرک، کد دانشجویی و محل اخذ مدرک، مدرک پیش دانشگاهی و رشته یا رشته مناطقی که مدرک پیش دانشگاهی اخذ شده و کد پیش دانشگاهی در صورت مغایرت باید تا 9 آذرماه به منطقه آموزشی ارسال شود و پروش به محل اخذ مدرک خود اقدام نمایید.

دانش آموزان سال آخری که مشمول اجرای سوابق تحصیلی می شوند برای اطلاع از زمان مشاهده سوابق تحصیلی باید به اطلاعیه منتشر شده در تاریخ 3 ژوئیه سال آینده مراجعه کنند.

متقاضیانی مشمول استفاده از سوابق تحصیلی نمی شوند در صورتی که اطلاعات مندرج در بندهای 6، 14، 15، 16، 18، 19، 20، 21، 22، 24، 23 و 25 شامل سال پذیرش و نوع مدرک، کد رشته تحصیلی باشد. دانشجو و منطقه دریافت دیپلم. ، مدرک پیش دانشگاهی و منطقه یا منطقه ای که مدرک پیش دانشگاهی اخذ شده و کد دانشجویی مقطع پیش دانشگاهی مغایرت داشته باشد، مغایرت وضعیت تحصیلی و استخدامی وجود داشته باشد، به درگاه اینترنتی زیر مراجعه کنند. ارزیابی سازمان و اصلاح اطلاعات تا 30 دسامبر.

اگر متقاضیان به اطلاعات مندرج در بندهای الف (جنسیت و ناتوانی)، ب (حروف ناخوانا روی کارت، چه عددی و چه حروفی)، ج و د اعتراض داشته باشند، می توانند با مراجعه به شمارنده تصحیح خطا، موضوع را مطابق آزمون خود بررسی کنند. گروه یک گروه آزمایشی علوم و زبان انگلیسی چهارشنبه 28 آذرماه، دو گروه آزمایشی ریاضی، فیزیک و علوم انسانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 آذرماه و یک گروه آزمایشی هنر در روزهای چهارشنبه 28 و 29 آذرماه و سبج جمعه، 30 دسامبر به باجه رفع نقص اشاره دارد.

مفاد بند ج این است که در صورت مفقود شدن عکس در کارت ورود به جلسه یا وجود مشکل در عکس منتشر شده، داوطلبان باید 3 قطعه عکس 4*3 را برای رفع ایرادات کارت به باجه ها بیاورند.

منظور از بند د این است که اگر داوطلبان یکی از 24 بند (بند معلولیت) را علامت زده باشند و پس از استعلام از سوی سازمان بهزیستی معلولیت تایید شود، شدت معلولیت آنها در کارت آزمون درج می شود. در صورتی که معلولیت آنها در کارت آزمون درج نشده باشد، طبق زمان اعلام شده به باجه رفع نقص مراجعه و گواهی از کارافتادگی که از سازمان اجتماعی محل سکونت خود دریافت کرده اند را به همراه داشته و به نماینده سازمان سنجش اطلاع دهند. در پیشخوان برای رفع عیوب

در صورتی که سهمیه مورد ادعای داوطلب خارج از سهمیه منطقه آزاد بوده و در بند 17 کارت شرکت در آزمون سهمیه منطقه لحاظ شده باشد. متقاضیان استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، رزمندگان بسیجی، همرزمان و فرزندانشان می توانند تا 9 آذرماه نسبت به تکمیل یا اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند. . پس از تایید اطلاعات توسط مرجع مربوطه، سهمیه داوطلبان در نظر گرفته می شود.

پذیرفته شدگان سهمیه ایثارگران از سال 1401 و قبل از آن در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پس از مطالعه لازم و احراز شرایط لازم مندرج در دفترچه ثبت نام مشمول سهمیه خواهند شد.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام موفق به اعمال بند سازمان غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نشده اند می توانند در زمان اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته برای این موسسات اقدام کنند.

نحوه اعلام علاقه متقاضیان به رشته های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس دانشگاه فرهنگیان در مرحله اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته (مرداد 1402) اعلام می شود.

داوطلبان متقاضی ورود به رشته های دانشگاه آزاد که از طریق آزمون پذیرش انجام می شود، هنگام شرکت در آزمون جهت اطلاع از نحوه انتخاب رشته به اطلاعیه اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری مرداد 1402 مراجعه کنند.

آزمون گروه علوم تجربی از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 8 دی ماه آغاز می شود. همچنین داوطلبان دانشکده زبان های خارجی عصر پنجشنبه 8 دی ماه با شروع این آزمون از ساعت 14:30 در آزمون ورودی شرکت خواهند کرد.

آزمون گروه آزمایشی ریاضی، فیزیک و انسانی از ساعت 8 صبح روز جمعه 9 دی ماه آغاز می شود و داوطلبان گروه هنر نیز از ساعت 14:30 همان روز رقابت خود را آغاز می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید