توضیح وکیل پرونده جودو ایران در مورد ایمیل جدید دادگاه داوری ورزش


ساعت: 21:16
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886207

امیر ساعد وکیل از آخرین نامه ارسالی دادگاه داوری ورزش به فدراسیون جودو خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، امیر ساعد وکیل از آخرین نامه ارسالی دادگاه داوری ورزش به فدراسیون جودوی ایران خبر داد و گفت: نامه دیروز دادگاه داوری ورزش به فدراسیون جودو ارسال شده است. جمهوری اسلامی ایران برای هفتمین بار مهلت صدور رای تجدیدنظر این فدراسیون از فدراسیون جهانی جودو را تمدید و صدور رای را تا 13 شهریور 1401 به تعویق انداخت.

وی در ادامه افزود: هر چند ناامید نیستم که به خواست خدا بالاخره به نتیجه ای می رسد که دل مردم و خانواده جودوی مظلوم ایران را شاد کند، اما این تعویق مکرر تصمیم دادگاه داوری ورزش نشان می دهد که فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای حفظ حقوق جودوکاران ایرانی دریغ نکرده و با ارائه دفاعیات قانونی محکم و دقیق در برابر قضات صاحب نام جهانی استدلال کرده است که اکنون اینطور نیست. ممکن است این دادگاه جهانی علیه جودوی ایران حکم صادر کند آنها هرگز این کار را به این سرعت انجام نداده اند.

وکیل پرونده جودوی ایران در دادگاه داوری ورزش خاطرنشان کرد: روزی را فراموش نکنیم که قرار شد رای انضباطی فدراسیون جهانی جودو درباره تعلیق نامحدود جودوی ایران در دادگاه داوری ورزش رسیدگی شود. می دانستند که پایشان بسته است و امیدی به کوچکترین نکته مثبتی به نفع جودو نیست. ضمن اینکه با حمایت آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و همکاران، مسئولین محترم ارشد وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و حمایت معنوی یکایک روسای محترم هیئت های جودو و عزیزان و غیور جودوکاران، رای اولیه فدراسیون جهانی لغو شد، محرومیت نامحدود جودو به چهار سال محرومیت کاهش یافت و شرط خالی که فدراسیون جهانی تعیین کرده بود نیز توسط دادگاه داوری ورزش باطل اعلام شد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با رئیس فدراسیون جودو نامه ای به دادگاه ارسال می شود و نسبت به این روند تعویق مکرر تصمیم گیری اعتراض خواهیم کرد. به امید اینکه وضعیت این پرونده از بلاتکلیفی خارج شود و این دادگاه هر چه زودتر رای نهایی خود را صادر کند که یا قطعی چهار ساله جودوی ایران را تایید می کند و یا مدت تعلیق را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید