مورد ما در CAS پیچیده است. جودو با فوتبال فرق دارد/ یکی از داوران اصلی دادگاه های ایران است


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844159

ما در بازی های اسلامی تمام عیار شرکت می کنیم

رئیس فدراسیون جودو گفت: پرونده ما در CAS پیچیده است. جودو با فوتبال فرق دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ ارس میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش ناشنوایان بازی های المپیک گفت: این نتایج المپیک قابل تقدیر است. کودکان ناشنوا، نابینا و پارالمپیک مظلوم هستند و باید از آنها حمایت کنیم. این کودکان مهارت های ورزشی خود را نشان می دهند. جودو هم نتایج خیلی خوبی داشت، امیدوارم در سال های آینده برنامه بهتری داشته باشم. بحث توجه و اشتغال زایی هم هست.

وی با انتقاد از کم کاری قهرمانان ورزشی در پست های کشوری و ورزشی گفت: المپیکی هم جذب نمی شود. نیاز به توجه بیشتر برای ورزشکاران وجود دارد. بسیاری از آنها هنوز تسلط پیدا نکرده اند. قانون مصوب باید رعایت شود. وقتی مدال المپیک می گیرند حقشان است که استخدام شوند و ما نباید از آن بترسیم. با توجه به فشار، هجوم و نقشه حریفان برای خروج از کشور، باید نیازهای ورزشکاران را در داخل تامین کنیم. همه را باید در یک نگاه دید.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سوال که چرا رای دادگاه جودو اعلام نمی شود، گفت: پرونده ما در. CAS بسته بندی شده. 5 بار تمدید شده و برای ما مطرح است. هر سری از ایمیل ها با تاخیر مواجه می شوند و نیاز به بررسی بیشتر دارند. امیدواریم رای عادلانه باشد و مانند رای قبلی نباشد. جودوی ایران با مظلومیت خود به سن پترزبورگ و سپس تونس می رود و ما با قدرت در بازی های کشورهای اسلامی حضور خواهیم داشت.

وی افزود: ما با قضات در دادگاه آشنایی نداریم. در دور قبل رای ثابت 3 بار تمدید شد و بعد به نفع ما بود. الان حساسیت چندانی نداریم اما پیچیدگی هایی وجود دارد و جودو با کارنامه فوتبال متفاوت است و می تواند مبنای آرای آینده باشد. او یکی از تصمیم گیرندگان اصلی ایران است و اگر منصفانه باشد و سیاسی نباشد، امیدواریم.

میراسماعیلی با انتقاد از سیاسی شدن این ورزش گفت: بحث فقط جودو نیست. زمانی در دادگاه به ما گفتند که ما ورزش را سیاسی می کنیم، اما حالا ورزش را علیه اوکراین، سوریه و کانادا سیاسی کرده اند. برخی از مخالفان بیمار و حاشیه ساز به دنبال این مشکلات هستند و بسیاری تحت الشعاع قرار می گیرند. امیدوارم طبق منشور المپیک ورزش خالص و غیرسیاسی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید