تکرار عضویت در اتحادیه اروپا/ درخواست روسیه از چین برای تسلیحات

در ادامه این گزارش می توانید لحظه به لحظه پیشرفت در اوکراین را دنبال کنید:


06:22 هیچ درخواستی برای لغو تحریم ها نداریم

سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که روسیه از ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست لغو تحریم ها نخواهد کرد زیرا فشار غرب مسیر مسکو را تغییر نخواهد داد.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، واشنگتن و اتحادیه اروپا «سخت کار کرده‌اند» تا تحریم‌هایی را علیه روسیه تا جایی که ممکن است به‌عنوان وسیله‌ای برای روشن کردن کرملین «برای مجبور کردن ما به تغییر تصمیم‌هایمان، اما هیچ چیز» علیه روسیه اعمال کنند. این تحریم ها کارساز نخواهد بود.»

این دیپلمات ارشد روسی خاطرنشان کرد: روسیه “به دنبال لغو این تحریم ها نخواهد بود” زیرا دستورات علیه ملت ما غیرقانونی است و تحریم ها نیز به عنوان ابزاری برای اعمال فشار غرب بی اثر است. ورشینین گفت: ما درخواستی برای لغو این تحریم ها نخواهیم داشت. ما صرفاً با تکیه بر دوستان و همفکرانی که داریم، اقتصاد و توانایی خود برای رشد مستقل را دنبال خواهیم کرد.»


05:58 شرایط سناتور برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین

سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام که پیش از این خواستار دستگیری و ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شده بود، اکنون از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل امتناع از ارسال جنگنده های ساخت شوروی به اوکراین انتقاد کرده است.

در همین حال، سناتور لیندسی گراهام روز یکشنبه در مورد وضعیت اوکراین هشدار داد و گفت که اگر روسیه از سلاح های شیمیایی در اوکراین استفاده کند، از ایجاد منطقه پرواز ممنوع حمایت خواهد کرد.

گراهام در گفتگو با فاکس نیوز افزود: «لغو انتقال جنگنده های لهستانی شوروی به اوکراین نمونه ای از انفعال بایدن است».

گراهام همچنین گفت که سخنرانی هفته جاری کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در لهستان درباره موضع دیپلماتیک واشنگتن در قبال شرکای شرقی ناتو “جایگزین کافی برای میگ هایی نیست که باید برای محافظت از اوکراینی ها به اوکراین بروند.”


05:57 اسلواکی به اوکراین تسلیحاتی به ارزش بیش از 2.35 میلیون دلار می دهد

روزنامه پراودا براتیسلاوا گزارش داد که دولت اسلواکی در نشست فوق العاده عصر یکشنبه تصمیم گرفت مهمات و تسلیحات نظامی به ارزش 2.155 میلیون یورو (بیش از 2.35 میلیون دلار) در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گفته این روزنامه، مهمات به درخواست کیف در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

هفته گذشته این دومین بار است که کابینه اسلواکی تحویل رایگان محموله های نظامی به اوکراین را تایید می کند.


05:56 رئیس جمهور اوکراین عضویت خود در اتحادیه اروپا را تایید کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که با چارلز میشل، رئیس شورای اروپا درباره کمک مالی به اوکراین، تحریم‌های ضد روسیه و عضویت احتمالی اوکراین در اتحادیه اروپا تلفنی صحبت کرده است.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مذاکرات بین المللی منظم با رئیس شورای اروپا ادامه دارد. ما در مورد افزایش حمایت مالی از اوکراین و فشار تحریم ها بر کشور متجاوز بحث کردیم. «توجه ویژه ای به روند مذاکرات بیشتر درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شد.


03:23 واکنش وزیر خارجه آمریکا به حمله موشکی روسیه به مرز لهستان

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر گفت که ایالات متحده حمله روسیه به مرکز بین المللی صلح و امنیت را محکوم کرده است.

بلینکن گفت: “ما حمله موشکی فدراسیون روسیه به مرکز بین المللی صلح و امنیت در یافوروف، نزدیک مرز اوکراین و لهستان را محکوم می کنیم.” “وحشی باید متوقف شود.”

1:50 «180» سرباز خارجی در اوکراین کشته شدند

ارتش روسیه مدعی است که در یک عملیات تسلیحاتی دوربرد در اوکراین 180 سرباز خارجی کشته و محموله بزرگی از سلاح های خارجی منهدم شده است.


01:22 واکنش چین به بیانیه آمریکا در مورد جستجوی سلاح از روسیه

سفارت چین در ایالات متحده به گزارش ها مبنی بر درخواست مسکو از پکن برای کمک تسلیحاتی پاسخ داده است.

سفارت چین در واشنگتن در واکنش به گزارش ها مبنی بر اینکه روسیه به دنبال تجهیزات نظامی و سایر حمایت ها از چین است، گفت: «الویت اکنون این است که اطمینان حاصل شود که اوضاع متشنج تشدید نمی شود یا از کنترل خارج نمی شود».

سفارت چین به گزارش برخی رسانه ها مبنی بر درخواست روسیه از چین برای کمک تسلیحاتی پاسخ داد.

فایننشال تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است. در این گزارش آمده است که کاخ سفید نگران است که چین ممکن است تصمیم بگیرد به روسیه کمک کند، که تلاش های غرب برای ارائه تسلیحات به اوکراین را تضعیف خواهد کرد.


00:32 در صورت اصابت موشک به خاک ناتو پاسخ خواهیم داد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که اگر موشک های روسی از مرز عبور کرده و به اعضای ائتلاف امنیتی حمله کنند، این پاسخ ناتو خواهد بود.

موشک های روسیه روز یکشنبه به یک پایگاه آموزشی نظامی در نزدیکی مرز غربی اوکراین با لهستان، عضو ناتو اصابت کرد و 35 نفر را کشتند.

سالیوان به سی‌بی‌اس نیوز گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بارها به صراحت گفته است که ایالات متحده برای حفاظت از هر وجب از خاک ناتو تلاش خواهد کرد.


00:03 روسیه از چین درخواست کمک نظامی کرده است

مقامات آمریکایی می گویند روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین، از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است.

در این گزارش آمده است که کاخ سفید نگران است که چین ممکن است تصمیم بگیرد به روسیه کمک کند، که تلاش های غرب برای ارائه تسلیحات به اوکراین را تضعیف خواهد کرد.


23:36 اتحادیه اروپا خواستار تعلیق عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی است

شورای اروپا اعلام کرده است که احتمالا تحریم های جدید علیه روسیه در نشست پیش از بلوک تصویب خواهد شد.

ریاست جمهوری فرانسه به ریاست فرانسه روز یکشنبه در توییتی نوشت: «انتظار می رود تحریم های جدید علیه روسیه در نشست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه (14 مارس) نهایی و تصویب شود.

در این توییت آمده است: «کمیسیون اروپا و سرویس اقدام خارجی اروپا پیشنهاداتی برای تحریم‌های جدید ارائه کرده‌اند که پس از نشست غیررسمی در ورسای و رایزنی با شرکای بین‌المللی‌مان، به عنوان چهارمین بسته تحریمی در ۲۴ فوریه بررسی و نهایی خواهد شد». “این اتفاق افتاد.”

دیدگاهتان را بنویسید