وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع/ پوتین باید شکست بخورد

مهمترین اخبار جنگ اوکراین را امروز می خوانید:


06:18 اوکراین بیش از 6000 خارجی را گروگان گرفته است

میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه روز جمعه گفت که نیروهای اوکراینی بیش از 6300 تبعه خارجی از 13 کشور خارجی را به گروگان گرفته اند.

او گفت: «ناسیونالیست های اوکراینی همچنان 6362 تبعه خارجی را به عنوان سپر انسانی نگه می دارند.

وی افزود: بیش از 19600 نفر از جمله بیش از 3300 کودک در طول روز از مناطق خطرناک اوکراین و جمهوری های لوهانسک و دونتسک به روسیه منتقل شده اند.


03:14 اتحادیه اروپا به اوکراین وعده عضویت سریع می دهد

اتحادیه اروپا وعده داده است که روند الحاق اوکراین کوتاه و فوری خواهد بود.


02:06 آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اسلواکی می فرستد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که پنتاگون پس از ارسال یکی از سامانه‌های اس-300 روسیه به اسلواکی، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت را نیز به اسلواکی ارسال کرده است.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: می‌خواهم از دولت اسلواکی برای ارائه سامانه دفاع هوایی اس-300 به اوکراین تشکر کنم. [اوکراین] [ولودیمیر] زلینسکی در گفتگوهای ما شخصاً با من صحبت کرد.


23:55 کشورهای غربی نمی توانند به همه درخواست های اوکراین پاسخ دهند

نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت که متحدان غربی نمی توانند به تمام خواسته های اوکراین برای تسلیحات عمل کنند.

بوریس جانسون در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پس از اینکه برلین از ارسال تانک های مدرن ماردر به اوکراین امتناع کرد، گفت که لندن بیش از 100 میلیون تجهیزات نظامی از جمله موشک های ضد هوایی و 800 موشک ضد هوایی دارد. تانک و مهمات دقیق را به اوکراین ارسال خواهد کرد. با این حال، جانسون گفت که غرب نمی تواند به همه درخواست های اوکراین برای تسلیحات پاسخ دهد.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا بریتانیا تانک‌ها و خودروهای زرهی را به کیف می‌فرستد، گفت: «در اصل، من آماده‌ام از طریق سلاح‌های دفاعی برای کمک به اوکراینی‌ها برای محافظت از خود و مردمشان هر کاری انجام دهم». او گفت: «من فکر می‌کنم تهیه تجهیزاتی که واقعاً مفید باشد و اوکراینی‌ها بتوانند از آن استفاده کنند، مهم است. «حمایت از اوکراینی‌ها می‌تواند با تکمیل و اجازه دادن به برخی از کشورهای سابق پیمان ورشو برای رفع نیازهای تسلیحاتی خود انجام شود.

جانسون گفت: «واقعیت این است که ما در تلاش هستیم تا سلاح‌هایی تولید کنیم که مفید باشند و بتوان از آنها به خوبی استفاده کرد و موفقیتی که ارتش اوکراین تاکنون به دست آورده است نشان می‌دهد که این سلاح‌ها به‌ویژه مؤثر هستند».


23:55 جانسون: پوتین تهدیدی برای اروپا است و باید در اوکراین شکست بخورد

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا درباره رویدادهای اخیر در اوکراین گفت: جنایات جنگی روسیه در اوکراین هرگز بی پاسخ نخواهد ماند.

جانسون گفت: ما تصمیم گرفتیم بسته جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه اعمال کنیم. ما از تصمیم آلمان برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی وارداتی و پایان دادن به وابستگی خود به گاز روسیه استقبال می کنیم.

وی گفت: ما به ارسال سامانه های ضد هوایی و موشک های ضد تانک برای نیروهای اوکراینی ادامه خواهیم داد.

وی گفت: پوتین به تهدیدی برای اروپا تبدیل شده است و باید در اوکراین شکست بخورد. پوتین در عین حال اروپا را وادار می کند تا در مورد سلاح های خود تجدید نظر کند.


23:31 نمایندگان اتحادیه اروپا به اوکراین سفر می کنند

در بیانیه دفتر رئیس جمهور اوکراین روز جمعه آمده است که ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین با رئیس کمیسیون اروپا و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی که وارد اوکراین شده اند، دیدار کرده است.

در همین حال، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در توییتی اعلام کرد که در اوکراین است و سفر خود را به بوچا، منطقه جنایات جنگی، آغاز کرده است.

این مقام اروپایی گفت: «شروع سفر من به بوچا مهم بود. در بوچا، انسانیت ما سقوط کرد. پیام من به مردم اوکراین این است: مسئولین این جنایات به دست عدالت سپرده خواهند شد. مبارزه شما مبارزه ماست. من امروز در کیف هستم تا به شما بگویم که اروپا با شماست.

سفر نمایندگان اروپایی به اوکراین همزمان با حمله به ایستگاه بود. رویترز به نقل از راه آهن اوکراین گزارش داد که در حمله به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در دونباس دست کم 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید