تکلیف 15 بازیکن تیم ملی فوتبال مشخص شد

اولین دور تمرینی تیم ملی فوتبال ایران با بازیکنان بومی پیگیری شد که 16 بازیکن توسط کارلوس کی روش به این اردو دعوت شدند.

این در حالی است که سرمربی تیم ملی ایران با انتخاب همین تعداد لژیونر، منتخب خود را در بین دیدارهای لیگ برتر انتخاب کرده است.

کی روش اکنون با 32 بازیکن راهی جام جهانی 2022 می شود، اما بر کسی پوشیده نیست که او چاره ای جز انتخاب 26 بازیکن نهایی برای سفر به قطر ندارد.

سرمربی تیم ملی ایران تصمیم نهایی خود را برای انتخاب 15 لژیونر گرفته تا تنها یکی از آنها برای حضور در مسابقات جهانی فوتبال در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

تکلیف 15 بازیکن تیم ملی فوتبال مشخص شد

در عین حال کی روش برنامه هفتگی برای انتخاب بازیکنان باشگاه های داخلی تهیه کرده است که طبق قوانین فیفا می توانند 26 بازیکن را با خود به قطر ببرند. بنابراین با توجه به انتخاب 15 بازیکن داخلی، تنها 11 نفر می توانند به این گروه از میزبان اضافه شوند.

بدون شک یکی از مولفه های پرتغالی که در راس امور فنی قرار دارد، غیرقابل پیش بینی بودن اوست، اما بعید است این مربی در سه برنامه مینی کمپ مقابل بازیکنان بومی به این تازه کار فرصت بدهد.

کی روش از میان دروازه بانان داخلی، علیرضا بیرانوند، پیام نظام و سیدحسین حسینی را دعوت کرده است اما با حضور امیر عابدزاده به عنوان تنها دروازه بان، لژیونرها چاره ای جز فراخوانی یکی از دروازه بان های خونه به خونه ندارند.

اقدامی مشابه آنچه در خط دفاع با آن روبرو می شود. محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و صادق محرمی همگی گزینه های قدرتمندی برای حضور در خط دفاعی هستند تا او مجبور شود چند بازیکن داخلی را به صف کند.

بازگشت کی روش شاهد حضور مجدد احسان حاج صفی و امید ابراهیمی در خط هافبک بود تا بازیکنانی مانند مهدی مهدی پور برای ماندن در لیست نهایی خود با مشکل مواجه شوند.

با وجود مصدومیت سردار آزمون، خط حمله او به گزینه هایی برای لژیونرهایی چون مهدی طارمی، علی کولی زاده و کریم انصاری فرد مجهز شده است، بنابراین احتمال حضور مجدد مهاجمی مانند مهدی کایدی در لیست کیروش کمتر از همیشه است.

حال باید دید تیم خونه به خونه چگونه با لژیونرها برابری می کند تا رویای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را برای هواداران فوتبال خانگی کشور محقق کند.

دیدگاهتان را بنویسید