تیتر عجیب روزنامه دولت درباره سفر گروسی به ایران

روزنامه دولتی ایران در مطلبی با عنوان «آیا گروسی به حال خودش می آید» به تحلیل سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران پرداخت و نوشت:

در حالی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران به سر می‌برد، وی در نشست جنبش غیرمتعهدها پیش از این سفر گفت که حفظ ارتباط و گفت‌وگو با ایران در «بالاترین سطح» برای آژانس بسیار مهم است.

وی در ادامه این موضع مجدداً ادعای «تغییرات نگران کننده در فعالیت های هسته ای ایران در برخی نقاط» را مطرح کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در عین حال در اظهاراتی مداخله جویانه توسعه برنامه هسته ای ایران را نگران کننده خواند و گفت: گزارش ها نشان می دهد مسیری که ایران در پیش گرفته هشدار دهنده است. «این تحولات غیرقابل پیش بینی و بسیار جدی است. نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران همچنین گفت که این کشور منتظر دریافت نتایج سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و تصمیم‌گیری درباره اقدامات بعدی خواهد بود.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا با اشاره به سفر رافائل گروسی به ایران گفت: ببینیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چه گزارشی (پیروی یا عدم پایبندی ایران به NPT) دارد و سپس اقدامات مناسب را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید