تیم بررسی سانحه هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری + سند مستقل شده است

ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789908

بر اساس قوانین جدید بررسی سوانح هوایی، تیم بررسی سانحه مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی سانحه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در جریان مصوبه ۱۹ آبان هیات وزیران در خصوص اصلاح ضوابط رسیدگی به حوادث هوایی (مدنی) وزیر راه و شهرسازی به رستم قاسمی قرار گرفت.

برخی از مواد اصلاحی این آیین نامه به شرح زیر است:

امکان واگذاری بررسی سانحه هوایی به کشورهای دیگر

ماده 3 تبصره 2: سازمان می تواند بنا به صلاحدید خود طبق استانداردهای بین المللی کنوانسیون شیکاگو و پس از انجام تشریفات قانونی، تمام یا بخشی از تحقیقات حادثه را به دولت یا نهاد خارجی تحت نظارت بین المللی واگذار کند. سازمان هواپیمایی کشوری (ایکائو). ) وظیفه.

پیوستن گروه های کارشناسی جدی به تیم بررسی حادثه

ماده 9- رسیدگی به سوانح و حوادث هوایی توسط کارگروهی متشکل از کارشناسان و متخصصان ذیربط در 16 گروه با عناوین زیر و با نظارت و راهنمایی مسئول رسیدگی انجام می شود.

گروه پرواز

اداره هواشناسی

گروه ترافیک هوایی و خدمات فرودگاهی

گروهی از شاهدان عینی

گروه ضبط پرواز

گروه ساختاری

گروه نیروی محرکه (پیش رانش هواپیما)

گروهی از سیستم ها (سیستم ها) هواپیما

گروه اسناد تعمیر و نگهداری خودرو پرنده

بخش عوامل انسانی و پزشکی

تیم نجات

گروه کارایی هواپیما

تیم بررسی سانحه (وب سایت)

گروهی برای بررسی قدرت و کشش هواپیمای آسیب دیده

گروه عکس/فیلم

تیم ایمنی کابین هواپیما

تیم بررسی حادثه دارای اختیارات کامل برای بررسی صحنه تصادف است

ماده 10: به منظور حصول اطمینان از بازرسی های دقیق، کامل و کامل توسط اعضای کارگروه بررسی سوانح و حوادث هوایی موضوع ماده 9 این آیین نامه، مسئول تحقیق یا سایر اعضای آن کارگروه خواهد بود. با اقتدار کامل به محل حادثه اعزام شدند. و دسترسی مستقیم به محل حادثه و بدنه هواپیما، کلیه بقایای مربوطه از قبیل اطلاعات ثبت شده پرواز، گزارش شاهدان عینی یا گزارش شاهدان عینی و مصاحبه رصد پرواز ضبط شده و کلیه مدارک مربوطه و کنترل مستقیم (کنترل) را داشته باشند.

ماده 11: در ابتدای فرآیند بررسی سانحه یا حادثه، مسئول رسیدگی در انتخاب اعضای کارگروه بررسی سوانح هوایی مشمول ماده 9 این آیین نامه و بدون تاخیر یا محدودیت با رعایت قوانین آزاد است. و مقررات مربوط به جمع آوری اطلاعات و اسناد مربوطه. در صورت لزوم، ارسال قطعات و مواد به آزمایشگاه ها و مؤسسات معتبر داخلی یا خارجی و تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی از ضبط کننده های داخل هواپیما و سایر اسناد مرتبط، تعیین علل و عوامل حادثه و در صورت لزوم ارائه توصیه ها، گزارش های ایمنی و… آنها را به مقامات مربوطه ارسال کنید.

تیم بررسی سانحه مستقل از سازمان هواپیمایی

مسئول بررسی سانحه، مستقل از خدمات نظارتی سازمان و سایر ذینفعان صنعت هواپیمایی کشوری، حادثه را بررسی می کند و گزارش نهایی به طور مستقل از طریق سرویس بررسی سانحه منتشر می شود.

افشای مکالمات خلبانان ممنوع است

ماده 28 – گزارشات نهایی حوادث و سوانح و اسناد مربوط باید در سازمان نگهداری و در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد. سازمان باید از اطلاعات ضبط کننده اطلاعات هواپیما، ضبط پروازها و مکالمات رادیویی خلبانان، ضبط تصاویر و کلیه اسناد و سایر اطلاعات مربوط به سوانح محافظت کند و از افشای آن برای اهدافی غیر از بررسی سانحه جلوگیری کند.

تیم بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شده است

تیم بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شده است

تیم بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شده است

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید