تیم های تاثیرگذار پشت صحنه در نتایج تیم ملی؟!

تیم های تاثیرگذار پشت صحنه در نتایج تیم ملی؟!

مسعود اقبالی در خصوص شکست دو بر صفر تیم ملی مقابل کره جنوبی گفت: اگر همه بازیکنان کرونا در تیم ملی حضور داشتند باز هم این دیدار برای ما سخت بود زیرا کره جنوبی کیفیت بهتری نسبت به تیم ملی ما نشان داد. . بازیکنان ما از نظر روحی برای این دیدار آماده نبودند. در نیمه اول به جز 4-5 دقیقه ابتدایی بازی که حتی فرصت گلزنی داشتیم، کره جنوبی بقیه بازی را در اختیار داشت. آنها توپ را کاملاً کنترل کردند.

وی افزود: در نیمه دوم با از دست دادن شجاع خلیل زاده یک انتقال غیرمنطقی به تیم داشتیم. ما در این پست از عارف گلمی که تا به حال در جناح راست بازی نکرده استفاده کردیم، نورافکن را از ابتدا به عنوان هافبک دفاعی در تیم داشتیم، ضمن اینکه هافبک دفاعی هم باید طراحی و بازی کند. در نهایت برنامه هایی که در ذهن سرمربی و کادرفنی بود در زمین مسابقه اجرا نشد. در کناره های کره به راحتی به ما رسیدند اما چون در خانه بودیم به راحتی توپ ها را جمع می کردیم اما در نیمه دوم که حمله می کردیم، پاس های خطرناک و موقعیت های گل بیشتری ارسال می کردیم. در نیمه دوم یکی دو موقعیت گل ایده آل داشتیم که یکی را سردار آزمون و دیگری را صیادمنس از دست داد. اگر طارمی بود، جایگاه ماهیگیری خود را می گذاشت، اما شکارچی با ارائه خود به او می گوید که باید بیشتر به او فکر کنیم و به او فضای بیشتری بدهیم.

اقبالی با اشاره به گل اول کره گفت: بازیکنان باید پشت محوطه جریمه سون را مهار می کردند یا وقتی او پا به توپ می شد توپ را دفع می کردند. عابدزاده مقصر گل اول بود اما یکی دو موقعیت هم برای 100 درصد کره جنوبی گرفت. مقابل کره جنوبی 2 گل زدیم و چند گل بیشتر نزدیم. قبل از بازی ایران و کره، بازی ژاپن و استرالیا از تلویزیون پخش می شد و واقعاً فرا آسیایی بود. شک نکنید استرالیا در پلی آف موفق می شود و به جام جهانی می رسد، اما وقتی مقابل تیم آسیایی مثل کره جنوبی این همه مشکل داریم، در جام جهانی می خواهیم چه کنیم؟! برخی از بازیکنانی که بودند که بودند؟ بیرون خیلی بهتر از بازیکنانی بودند که در زمین بودند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اینکه چرا به جای صادق محرمی که تنبیه شد، از مدافعان تخصصی درست مثل عادله حردانی، وریا گفوری یا رامین رضایان در تیم ملی استفاده نشد و بازیکنان غیرمتخصص در این پست به خدمت گرفته شدند، گفت: من ‘متاسفم. من می گویم تیم های پشت صحنه در تیم ملی ما تاثیرگذار هستند. آنها هم روی نوک پستان و هم بر انتخاب بازیکنان تأثیر می گذارند. سرمربی تیم ملی باید شناخت و آگاهی کامل از توانایی های بازیکنانش داشته باشد. وقتی می بینید نفرات بیرون بهتر از نفرات اصلی تیم ملی هستند، دچار تردید می شوید.

وی با اشاره به توانایی های فنی مربیان گفت: زمانی که حریف با سیستم 4-3-3 بازی می کند و شما با روش 4-2-3-1 بازی می کنید، باید مخالف سیستم ها را بشناسید و بدانید چه باید کرد. در غیر این صورت برای 90 انجام دهید. «در غیر این صورت وضعیت تیم ملی مقابل کره جنوبی را خواهیم داشت. کره ای ها کنترل کامل بازی را در دست داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید