ثبت نام داوطلبان با سابقه سه دوره در انتخابات مجلس ممنوع است

ثبت نام داوطلبان با سابقه سه دوره در انتخابات مجلس ممنوع است

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس از بررسی مواد ارجاعی اصلاحیه قانون انتخابات مجلس در جلسه این کمیسیون و موافقت اعضای این کمیسیون با منع منع مجلس خبر داد. ثبت نام کاندیداهایی که سابقه نمایندگی در سه پرونده را دارند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس از بررسی مواد ارجاعی اصلاحیه قانون انتخابات در جلسه این کمیسیون و موافقت اعضای این کمیسیون با ممنوعیت قانون اساسی خبر داد. ثبت نام داوطلبانی که سابقه سه دوره نمایندگی را در سوابق خود دارند.

علی حدادی در تشریح جلسه دیروز کمیته امور داخلی کشور و شوراها گفت: در جلسه کمیته، مواد مرجع اصلاحیه قانون انتخابات شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس مصوبه کمیته، ماده چهارم این طرح که مربوط به احزاب و انتخابات تناسبی بود، به دلیل حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح حذف شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در شرایط و ضوابط عمومی متقاضیان، الزام 5 سال سابقه کار در سمت مدیریتی یا آموزشی در بخش های دولتی و غیردولتی مورد تاکید قرار گرفت. بر اساس قانون، برخی از مسئولان برای ثبت نام در انتخابات مجلس باید استعفا دهند و با اصلاح قانون انتخابات مجلس، مدت زمان استعفا از 2 ماه قبل از زمان ثبت نام به 6 ماه افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که سابقه سه دوره نمایندگی را در سوابق خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین در مصوبات کمیسیون مشکلی ایجاد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت نام و در جلسه علنی مجلس بررسی می شود.

بر اساس این گزارش، مصوبات کمیسیون و شوراهای داخلی کشور باید به تصویب نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید