ثبت نام نوبت اول کنکور آغاز شد

ثبت نام نوبت اول کنکور آغاز شد

روز جدید : مراحل ثبت نام کنکور نوبت اول (دی ماه 1401) از امشب آغاز شده و تا شنبه 23 آبان ماه ادامه دارد. ثبت نام متقاضی زمانی کامل می شود که طی مراحل ثبت نام، شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ثبت نام ۱۶ رقمی را از سامانه دریافت کند.

داوطلبان آزمون سراسری در مراحل ثبت نام از کلیک بر روی دکمه بازگشت مرورگر و باز کردن بیش از یک صفحه در مرورگر رایانه خود خودداری کرده و در صورت بروز مشکل در سامانه هنگام ثبت نام، پنجره مرورگر را ببندند. و مراحل ثبت نام را از ابتدا شروع کنید.

ثبت نام متقاضی زمانی کامل می شود که طی مراحل ثبت نام، شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ثبت نام ۱۶ رقمی را از سامانه دریافت کند.

داوطلبان آزمون سراسری 1402 در صورت مواجه شدن با مشکل در مراحل ثبت نام می توانند با شماره تلفن های 36270058-026 (استان البرز) و 026-36270059 (استان البرز) تماس گرفته و یا از سامانه پاسخگویی استفاده کنند. ساعات پاسخگویی تلفنی به استثنای روزهای تعطیل از ساعت 8:30 صبح تا 13:30 می باشد.

متقاضیانی که در خصوص اطلاعات سوابق تحصیلی (عدم مشاهده سوابق تحصیلی یا مغایرت اطلاعات سوابق تحصیلی) با مشکل مواجه می شوند به سایت آموزش و پرورش به آدرس https://sahat.medu.ir مراجعه کنند.

همچنین داوطلبان باید شماره ثبت نام 12 رقمی را به مبلغ یک میلیون و 330 هزار ریال که برای ثبت نام در آزمون سراسری الزامی است از طریق سایت سنجش خریداری کنند.

به گزارش ایسنا و با اعلام مسئولان سازمان سانسه، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری دو بار در سال برگزار می شود. مرحله اول آزمون داوطلبان در روزهای پنجشنبه 29 و جمعه 30 آذرماه سال جاری و نوبت دوم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 14 و 15 تیرماه سال آینده برگزار می شود.

نتایج اولیه این آزمون که شامل نمره خام و نتیجه آزمون می باشد در نیمه اول اسفند ماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. مردادماه سال آینده سوابق تحصیلی متقاضیان توسط سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت آموزش و پرورش دریافت و نتیجه نهایی به متقاضیان اعلام خواهد شد.

با توجه به تغییرات کنکور 1402 سوابق تحصیلی دانش آموزان در ورود به دانشگاه ها نقش دارد; به گونه ای که سهم آموزش و پرورش از نظر آمادگی تحصیلی 40 درصد و سهم کنکور سراسری 60 درصد است. ضمنا داوطلبان کنکور سراسری فقط به سوالات دروس تخصصی پاسخ می دهند و دروس عمومی فقط در سوابق تحصیلی ارزیابی می شوند.

برای شرکت در کنکور سراسری 1402 می توانید از این لینک ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید