جام بانوان کنفدراسیون والیبال آسیا؛ شاگردان کمپبل در مقابل غول ها


ساعت: 20:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891042

تیم ملی والیبال بانوان ایران در جام کنفدراسیون های آسیا به مصاف مدعیانی می رود که به غیر از قاره کهن، سابقه درخشانی در رویدادهای بزرگ جهان از جمله بازی های المپیک دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، والیبال بانوان آسیا از شهرت بالایی در جهان و رقابت با تیم هایی مانند چین برخوردار است که سه قهرمانی المپیک (1984 لس آنجلس، 2004 آتن و 2016 ریو) و قهرمانی بانوان جهان را کسب کرد. در سال های 1982 و 1986. او افتخارات خود را در کارنامه خود دارد، کار آسانی نیست.
تیم ملی بانوان چین برای اولین بار در سال 1984 در بازی های المپیک شرکت کرد و از آن زمان تاکنون 9 بار در این رویداد مهم ورزشی جهان شرکت کرده است.
تیم ملی والیبال بانوان ژاپن با 13 بار رکورد حضور در بازی های المپیک، شرکت کننده بعدی مسابقات جام کنفدراسیون بانوان آسیا است.این تیم اولین حضور خود را در سال 1964 تجربه کرد.
زنان سامورایی دارای 2 مدال طلا و قهرمانی بازی های المپیک (1964 و 1976) و 3 قهرمانی در سال های 1962، 1967 و 1974 در 16 بار در مسابقات قهرمانی جهان زنان هستند.
از این رو تیم ملی والیبال بانوان ایران که به تازگی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب اولین مدال بین المللی تاریخ خود با رنگ نقره ای شده است، در رقابت های جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا مقابل حریفان قدرتمند خود کار آسانی نخواهد داشت.

** جام هفتم با حضور 9 تیم
هفتمین دوره مسابقات والیبال جام بانوان کنفدراسیون آسیا 2022 از 30 مرداد تا 16 شهریور با حضور 9 تیم در شهر پاسیگ فیلیپین برگزار می شود.
این مسابقات از سال 2008 آغاز شد و تا سال 2016 مسابقات هر دو سال یکبار با شرکت 8 تیم برگزار می شد.
در سال 2018 تعداد تیم های شرکت کننده در راچاسیما تایلند به 10 تیم رسید که قرار بود 10 تیم در مسابقات امسال شرکت کنند، اما قزاقستان قبل از شروع مسابقات انصراف داد.
در سال 2020 جام کنفدراسیون بانوان آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

** ششمین عملکرد برتر بانوان ایرانی
اولین دوره جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا در سال 2008 برگزار شد و تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات شرکت نکرد. تا کنون این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار می شد.
تیم ملی والیبال بانوان ایران امسال ششمین حضور خود را در این رقابت ها خواهد داشت و این در حالی است که مقام ششمی در سال 1395 بهترین عملکرد این تیم در 5 دوره گذشته است.
3 مقام هشتم در سال های 2010، 2012 و 2018 و مقام هفتم در سال 2014 حاصل حضور بانوان والیبال ایران در این مسابقات است.

** گروه بندی مرحله مقدماتی مسابقات
مرحله گروهی مسابقات والیبال بانوان جام کنفدراسیون آسیا از 31 مرداد ماه در دو گروه زیر آغاز می شود:
گروه A: ایران، کره جنوبی، فیلیپین، چین و ویتنام
گروه B: ژاپن، تایلند، چین تایپه و استرالیا

پس از پایان مرحله گروهی و روز شنبه پنجم شهریور ماه، تیم های اول تا چهارم گروه یک با تیم های اول تا چهارم گروه B برای تعیین چهار تیم برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت و تیم پنجم از گروه A نهم خواهد شد. جایگاه در مسابقات
مرحله نیمه نهایی و نهایی جام کنفدراسیون آسیا روزهای یکشنبه و دوشنبه 6 و 7 شهریورماه برگزار می شود.


** برنامه مرحله گروهی (به وقت تهران)
یکشنبه 30 مرداد
چین – کره جنوبی ساعت 9:30 صبح
ژاپن – تایلند ساعت 12:30
ویتنام – فیلیپین در ساعت 15:30

دوشنبه 31 مرداد
چین تایپه – ژاپن ساعت 6:30
ویتنام – چین ساعت 9:30
استرالیا – تایلند ساعت 12:30
ایران – کره جنوبی ساعت 15:30

سه شنبه 1 سپتامبر
استرالیا – چین تایپه ساعت 9:30 صبح
ایران – ویتنام ساعت 12:30
فیلیپین-چین در ساعت 3:30 بعد از ظهر

چهارشنبه 2 شهریور
کره جنوبی – ویتنام ساعت 9:30
تایلند – چین تایپه ساعت 12:30
فیلیپین-ایران ساعت 15:30

پنجشنبه 3 شهریور
ژاپن – استرالیا ساعت 9:30
چین – ایران ساعت 12:30
کره جنوبی – فیلیپین ساعت 15:30

** اولین بار توسط فیلیپین سازماندهی شد
فیلیپین که در سال 2022 با وجود نداشتن تیم لیگ ملت ها میزبان هفته دوم این مسابقات بود، اولین میزبانی خود در جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا را در این دوره تجربه خواهد کرد.
کشورهای چین (2010 و 2014) و تایلند (2008 و 2018) دو بار میزبان این مسابقات بوده اند و قزاقستان (2012) و ویتنام (2016) نیز تاکنون میزبان مسابقات جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا بوده اند.

** چین پرافتخارترین کشور است
در 6 دوره قبلی جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا، پنج کشور چین، تایلند، کره جنوبی، قزاقستان و ژاپن بر سکوی قهرمانی ایستادند و والیبال چین با پنج قهرمانی و یک نایب قهرمانی پرافتخارترین کشور است.
تایلند با یک قهرمانی، یک مقام دوم و 3 مقام سوم و کره جنوبی با 2 مقام دوم و یک مقام سوم دومین و سومین کشور پرافتخار این رقابت ها هستند.
قزاقستان (یک مدال نقره و دو مدال برنز) و ژاپن (یک مدال نقره) دیگر کشورهایی هستند که در این مسابقات شرکت کردند.

** هفتمین حضور در 6 کشور
تا کنون 11 کشور در جام بانوان کنفدراسیون والیبال آسیا شرکت کرده اند که چین، ژاپن، چین تایپه، کره جنوبی، ویتنام و تایلند اولین حضور خود را در هفت دوره این رقابت ها ثبت کرده اند.
ایران در سال 2022 ششمین حضور خود را در این مسابقات خواهد داشت. قزاقستان که انصراف داد در 5 دوره شرکت کرد. استرالیا 3 بار، فیلیپین 2 بار و مالزی در یک دوره در این مسابقات شرکت کرده اند.

** ترکیب تیم ایران
آیتک سلامت، هانیه محتشمی پور، مهدچه مشتاقی، شبنم علیخانی، مهسا صبری، مائده برهانی، مهسا کده، فاطمه امینی، پوران زارع، تهمینه درغازانی، نگار هاشمی، الهه پورصالح، ریحانه کریمی و زهرا مقانی از تیم های بانوان ایران جام کنفدراسیون ها آنها والیبال را تشکیل می دهند.
صدیقه اسلامی به عنوان سرمربی، الساندرا کامدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربی)، زینب گیوه (مربی بدنسازی)، نرگس عهدنو (فیزیوتراپ)، سوزان چمنی (مترجم) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور ملی زنان، والیبال همراهی می کنند
همچنین زینب حقی به عنوان داور در این مسابقات تیم ایران را همراهی می کند.

** تیم های اول تا چهارم از دوره های مختلف
جدول رده بندی چهار تیم برتر ادوار مختلف مسابقات والیبال جام کنفدراسیون های بانوان آسیا و میزبانان به شرح زیر است:
2008 Nakhon Ratchasima (تایلند); چین، کره جنوبی، تایلند و ژاپن
2010 Chaiken (چین); چین، تایلند، کره جنوبی و ژاپن
2012 آلماتی (قزاقستان); تایلند، چین، قزاقستان و ویتنام
2014 شنژن (چین); چین، کره جنوبی، قزاقستان و ژاپن
2016 Wen Phuc (ویتنام); چین، قزاقستان، تایلند و ژاپن
2018 ناخون راچاسیما (تایلند); چین، ژاپن، تایلند و چین تایپه
2020: به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد
2022 Pasig (فیلیپین): ???

زنان ایرانی به فیلیپین رفتند
تیم ملی والیبال بانوان ایران برای حضور در جام کنفدراسیون های آسیا امروز (جمعه 7 مردادماه) تهران را به مقصد فیلیپین ترک کرد.
9 مردادماه هفتمین دوره مسابقات والیبال بانوان جام کنفدراسیون های آسیا با حضور 9 تیم آغاز می شود و تیم ملی والیبال بانوان ایران به عنوان نماینده ایران به مصاف مدعیان قاره کهن می رود.
ملی پوشان کشورمان ساعت 6:45 صبح امروز (جمعه 7 مردادماه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد فیلیپین ترک کردند.
بانوان ششمین حضور خود را در جام کنفدراسیون های آسیا انجام می دهند و اولین بازی شاگردان الساندرا کامدلی در این رقابت ها روز دوشنبه 31 آگوست برابر کره جنوبی خواهد بود.
آیتک سلامت، هانیه محتشمی پور، مهدچه مشتاقی، شبنم علیخانی، مهسا صبری، مائده برهانی، مهسا کده، فاطمه امینی، پوران زارع، تهمینه درغازانی، نگار هاشمی، الهه پورصالح، ریحانه کریمی و زهرا مقانی از تیم های بانوان ایران جام کنفدراسیون ها آنها والیبال را تشکیل می دهند.
صدیقه اسلامی به عنوان سرمربی، الساندرا کامدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربی)، زینب گیوه (مربی بدنسازی)، نرگس عهدنو (فیزیوتراپ)، سوزان چمنی (مترجم) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور ملی زنان، والیبال همراهی می کنند
همچنین زینب حقی به عنوان داور در این مسابقات تیم ایران را همراهی می کند.
محمود افشاردوست کارشناس هیات رئیسه فدراسیون والیبال، عضو کمیته کنفدراسیون مربیان آسیا و مدرس جهانی والیبال ناظر فنی در کمیته کنترل این مسابقات است.

دیدگاهتان را بنویسید