والیبال جام کنفدراسیون آسیا شکست تیم والیبال بانوان ایران مقابل ژاپن


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893030

تیم ملی والیبال بانوان ایران در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی جام کنفدراسیون آسیا مقابل ژاپن نمایشی تحسین برانگیز داشت و باخت اولین ست این رقابت ها را به آفتاب تابان نماینده این کشور واگذار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا امروز (شنبه 14 شهریور) با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد.

تیم ملی بانوان ایران در سومین دیدار این مرحله به مصاف ژاپن مقام دوم دور قبل این مسابقات رفت و با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد تا تیم ژاپن ست نخست این مسابقات را واگذار کند.

دانش آموختگان الساندرا کامدلی در ست سوم با نتیجه 28 بر 26 پیروز شدند اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 21 و 25 بر 16 مغلوب ژاپن شدند و از راهیابی به جمع چهار تیم برتر این مسابقات بازماندند.

ترکیب اصلی تیم والیبال بانوان ایران در این دیدار شبنم علیخانی، مائده برهانی، الهه پورصالح، مهسا کده، پوران زارع، تهمینه درغازانی، محدث مشتحی و نگار هاشمی (2 لیبرو) بودند.

تیم ملی والیبال زنان ژاپن 13 بار رکورد آسیایی برای حضور در المپیک را دارد که این تیم اولین حضور خود را در سال 1964 انجام داد.

سامورایی ها دو مدال طلا و قهرمانی در المپیک (1964 و 1976) و در 16 حضور در جام جهانی زنان، سه قهرمانی در سال های 1962، 1967 و 1974 دارند.

تیم ملی ایران که دور مقدماتی را به عنوان تیم چهارم جدول رده بندی گروه A به پایان رساند و امروز به مصاف ژاپن صدرنشین گروه B رفت، فردا در گروه تیم های پنجم تا هشتم به مصاف چین تایپه می رود.

زینب حقی داور بین المللی والیبال ایران امروز به عنوان داور اول دیدار استرالیا و چین را قضاوت کرد. در دیدار ایران و ژاپن داور مسابقه از ویتنام و داور دوم نیز از چین تایپه بود.

دیدگاهتان را بنویسید