جام کنفدراسیون بانوان آسیا پیروزی تاریخی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی


ساعت: 18:35
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891837

تیم ملی والیبال بانوان ایران در اولین پیروزی خود در جام کنفدراسیون آسیا مقابل کره جنوبی پس از انقلاب اسلامی با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفتمین دوره مسابقات جام کنفدراسیون بانوان آسیا با حضور 9 تیم از روز یکشنبه 9 مرداد ماه در شهر مانیل فیلیپین آغاز شد و در دومین روز این مسابقات مسابقات تیم ملی والیبال بانوان ایران به مصاف کره جنوبی رفت.

در این دیدار که از ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز شد، ترکیب اصلی تیم ایران را مهسا کدا، شبنم علیخانی، آیتک سلامت، پوران زارع، تهمینه درگزانی، الهه پورصالح و محدث مشتاقی (لیبرو) تشکیل دادند.

فارغ التحصیلان الساندرا کامدلی در این مسابقه با امتیازهای 25-10، 25-15 و 25-13 پیروز شدند.

این اولین پیروزی تیم والیبال بانوان ایران مقابل کره جنوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

تیم ایران در این دیدار توانست با سرویس های بی نقص و خطاهای کم خود خط دفاعی حریف را متزلزل کند و اختلاف امتیاز بالایی را با حریف حفظ کند.

الهه پورصالح و آیتک سلامت در سرویس دهی موفق بودند و تیم کره جنوبی که با تیمی جوان در این مسابقات حاضر شده بود در دریافت این توپ ها ضعیف عمل کرد.

در ست سوم مائده برهانی، فاطمه امینی و هانیه محتشمی پور وارد زمین شدند، برهانی در این ست امتیازات خوبی را برای ملی پوشان به دست آورد.

اشتباهات فردی بانوان کره ای و استفاده از بازیکنان باتجربه ایرانی از موقعیت های بدست آمده در جریان مسابقه باعث افزایش امتیازات تیم ملی بانوان کشورمان شد.

اعتراض کاپیتان تیم کره جنوبی در دقایق بازی باعث شد تا داوران رای نهایی را از طریق بررسی ویدیویی صادر کنند.

حضور ایرانیان مقیم فیلیپین در سالن مسابقات و تشویق بازیکنان کشورمان انگیزه آنها را بسیار افزایش داد.

داور اول این دیدار از چین و داور دوم از فیلیپین انتخاب شدند. زینب حقی داور کشورمان به عنوان داور دوم دیدار چین و ویتنام را قضاوت کرد که به عنوان داور تعویضی در دیدار تیم های ژاپن و چین تایپه حضور داشت.

تیم ملی والیبال بانوان ایران فردا سه شنبه 10 شهریورماه در دومین دیدار خود در جام کنفدراسیون بانوان آسیا از ساعت 12:30 به مصاف تیم ویتنام می رود.

آیتک سلامت، هانیه محتشمی پور، مهدچه مشتاقی، شبنم علیخانی، مهسا صبری، مائده برهانی، مهسا کده، فاطمه امینی، پوران زارع، تهمینه درغازانی، نگار هاشمی، الهه پورصالح، ریحانه کریمی و زهرا مقانی از تیم های بانوان ایران جام کنفدراسیون ها آنها والیبال را تشکیل می دهند.

صدیقه اسلامی به عنوان سرمربی، الساندرا کامدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربی)، زینب گیوه (مربی بدنسازی)، نرگس عهدنو (فیزیوتراپ)، سوزان چمنی (مترجم) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور ملی زنان، والیبال همراهی می کنند

تیم ملی بانوان ایران ششمین حضور خود در جام کنفدراسیون های آسیا را تجربه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید