جانشین بعدی یحیی گل محمدی در پرسپولیس مشخص شد

جانشین بعدی یحیی گل محمدی در پرسپولیس مشخص شد

شهریار فوتبال ایران جانشین یحیی گل محمدی شده است. حدود 10 سال پیش و پس از شکست پرسپولیس یحیی گل محمدی در فینال جام حذفی کشور مقابل سپاهان اصفهان، نام علی دایی برای جایگزینی این مربی مطرح شد.

همزمان محمد روجانیان و اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از مذاکره با بازیکنانی چون محمد مایلیهان، منصور ابراهیم زاده، حمید درخشان، علی دایی، حمید استیلی، حسین فرکی، برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار خبر دادند. رویانیان در حالی منصور ابراهیم زاده را به عنوان سرمربی مورد نظر معرفی کرد که خبرگزاری های داخلی از دستور وزارت ورزش برای انتخاب دو مربی دیگر خبر دادند. در ادامه انتخاب علی دایی به عنوان هدایت پرسپولیس در حالی اتفاق افتاد که روابط او با رویانیان همیشه تیره و با درگیری لفظی همراه بود. جالب اینکه دایی و رویانیان در جلسه ای 90 دقیقه ای برنامه های فصل بعد را بررسی کردند و با وجود قرارداد دایی با راه آهن به توافق رسیدند!

10 سال پیش علی دایی جانشین یحیی گل محمدی شد، در حالی که رابطه خوبی با محمد رویانیان، مدیرعامل وقت پرسپولیس نداشت، اما شهریار فوتبال ایران رابطه بسیار خوبی با رضا درویش دارد.

پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید هر چه زودتر نیمکت نشینی خود را مشخص کند. پس از مشخص شدن وضعیت رضا درویش باید سریعا مشخص شود که یحیی که قرارداد دارد می ماند یا خیر تا پرسپولیس وقت تلف نکند. دایی همیشه یکی از گزینه های حضور در پرسپولیس بود اما یک منبع نزدیک به علی دایی به خبرروزی گفت: «علی دایی به طور تلویحی به پیشنهاد جانشینی یحیی گل محمدی پاسخ منفی داد و اعلام کرد فعلا قصد بازگشت به فوتبال را ندارد. “

به یاد داشته باشید اسفندماه سال گذشته، پرسپولیس و استقلال در دیداری که پرحاشیه بود، به تساوی 1-1 رضایت دادند. یحیی گل محمدی که سومین سال حضور مجدد خود در پرسپولیس را سپری می کرد، در پایان آن بازی که شانس ششمین قهرمانی سرخ ها را تا حد زیادی از بین برد، دیگر قصد ادامه کار در سمت سرمربیگری پرسپولیس را نداشت. وی پس از پایان بازی در پیامی به رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس استعفای خود را اعلام کرد.

پس از این اعلام، صحبتی بین طرفین انجام شد و درویش از یحیی خواست فعلاً استراحت کند و در موقعیت بهتری برای آینده تصمیم گیری کند. البته گویا گل محمدی تصمیمش را گرفته و حتی به درویش گفته که قصد دارد یکی دو سال از فوتبال و فشارهای آن دور بماند! اگر گل محمدی به تصمیم خود پایبند باشد، پرسپولیس چاره ای جز استفاده از حمید مطهری، دستیار یحیی برای تمرین این تیم نخواهد داشت. اگرچه تمرین ارتش سرخ طبق اعلام قبلی تعطیل شد، اما…

البته در همان زمان شنیده می شد که شایعه استعفای یحیی گل محمدی از هدایت پرسپولیس عمدتا به دلیل فشار بر درویش بوده و او می تواند مطالبات پرسپولیسی ها را در اسرع وقت پرداخت کند و فکری بکند. در مورد جلوگیری از اشتباهات داوری علیه تیمش. اما مهمترین شایعه بحث میراث علی دایی بود. با توجه به رابطه دوستانه علی دایی و رضا درویش (از زمان همکاری در سایپا)، بسیاری از مردم حدس می زدند که شهریار فوتبال ایران به زودی به عنوان جانشین یحیی گل محمدی در پرسپولیس معرفی و فعالیت کند، اما علی دایی نپذیرفت.

علی دایی به مسئولان و واسطه های این پیشنهاد گفت: یحیی گل محمدی در این سه سال عملکرد فوق العاده ای داشته است. او پرسپولیس را نایب قهرمان آسیا و قهرمان لیگ برتر کرد و قبول استعفای او درست نیست. یحیی گل محمدی بهترین گزینه است و بهتر است او را حفظ کنیم.

در حال حاضر پرسپولیس قهرمان لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام اتوماتیک شده است. تیمی که با این عناوین انتظارات هواداران پرشمار خود را تا حد زیادی بالا برده در حالی که با سقف بودجه 325 میلیارد تومانی رقابت با تیم های ثروتمند صنعتی و دوردست برای تکرار این موفقیت ها سخت خواهد بود. در چنین شرایطی شاید تنها علی دایی بتواند جایگزین مناسب و هوادار پرسپولیس باشد که مشخصا جواب منفی داد.

دیدگاهتان را بنویسید