جانشین کنعانی ها در تیم ملی مشخص شد؟

حدود سه هفته تا فرا رسیدن دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق باقی مانده است. هفتمین دیدار شاگردان دراگان اسکوچیچ در مرحله سوم و پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر که می تواند حکم تیم ملی را برای صعود به جام جهانی امضا کند. پنج روز بعد از این دیدار امارات به مصاف یکدیگر می روند تا شاهد اولین بازی های ایران در سال 2022 باشند.

مهم ترین اختلاف این روزهای تیم اسکوچیچ بحث محمدحسین کنعانی زادگان و تاریخچه اتوبوس تیم ملی است. سوالی که گمانه زنی هایی مبنی بر دعوت نشدن مدافع قطری الاهلی به اردوی بعدی به وجود آورده است. کنعانی زادگان یک چهره ماندگار در تیم ملی است و در خط دفاعی تیم ملی با شجاع خلیل زاده زوج را تشکیل داد. طبیعتا غیبت او می تواند چالش های جدی برای سرمربی تیم ملی ایجاد کند. در صورتی که کنعانی ها برای انجام دو دیدار برای تیم ملی دعوت نشوند، مهم ترین سوال پیش روی هواداران فوتبال ایران این است که چه کسی جایگزین او در ترکیب اصلی تیم ملی خواهد شد.

مجید حسینی که در جام جهانی 2018 روسیه نیز حضور داشت، یکی از بازیکنان ثابت اردوهای تیم ملی است. او فرصتی برای خودنمایی با دراگان اسکوچیچ نداشت، اما اخلاق حرفه ای او به شدت بر اسکوچیچ تأثیر گذاشت. حسینی در زمان کیروش و حتی ویلموتس یکی از مدافعان اصلی تیم ملی بود اما با روی کار آمدن اسکو خبری از مدافع سابق استقلال در این تیم نبود.

مجید که پایان خوبی در ترابزون اسپور نداشت در این فصل راهی کایسری اسپور شد و کم کم به فرم ایده آل خود نزدیک شد. حسینی اخیرا حتی پس از مدت ها موفق به گلزنی برای تیمش شد تا نشان دهد که وضعیت این مدافع جوان از نظر روحی رو به بهبود است. شاید بتوان حسینی را جدی ترین گزینه برای جایگزینی کنعانیان دانست.

تنها پوشش ملی استقلال

سیاوش یزدانی تنها ملی پوش استقلال در اردوهای گذشته گزینه بعدی جانشینی کنعانی هاست. بدون شک تنها 3 گل خورده در 13 بازی و 10 گل زده در کنار عملکرد خوب ساختار دفاعی استقلال و تدابیر فرهاد مجیدی حاصل عملکرد بی نقص مدافعان آبی ها به ویژه سیاوش یزدانی است. دکتر آبی در این فصل سکان خط دفاعی را برعهده داشت و تمام تلاش خود را برای این کار انجام داد. او که در چند اردوی اخیر نیز در تیم ملی حضور داشت می تواند گزینه دیگری برای جایگزینی کنعانی ها باشد. البته در این بین برخی رسانه ها در پخش فایل صوتی کنعانی شایعاتی مبنی بر رد پای یزدانی منتشر کردند که یزدانی به آن پاسخ داد و آن را تکذیب کرد.

آغاسی دومین استقلال است

عارف آغاسی سابقه حضور در اردوی تیم ملی زیر نظر دراگان اسکوچیچ را نیز دارد. این بازیکن که در استقلال شروع خوبی نداشت و نیمکت نشین بود، کم کم راهی ترکیب اصلی شد و حالا یکی از ارکان خط دفاعی فرهاد مجیدی است. آغاسی در فصول گذشته با فولاد و زیر نظر جواد نکونام به بازیکنی مورد اعتماد تبدیل شده و جای خالی ایوب ولی را به بهترین شکل ممکن پر کرده است. این احتمال وجود دارد که در صورت غیبت کنعانی ها شاهد دعوت مجدد این بازیکن به تیم ملی باشیم.

مرادمند ملی شد

محمدحسین مرادمند در این فصل نشان داده که ارزش آزار و اذیت دائمی کارکنان باشگاه استقلال را برای به خدمت گرفتن او دارد. موراندمند که عنوان خشن ترین بازیکن لیگ برتر در فصل بیست و یکم را در اختیار دارد نیز می تواند گزینه دیگری برای اسکوچیچ باشد. با درصد کمتری می توان به محمد دانشگر اشاره کرد که در این فصل توانسته بازی های پخته تر و بهتری را در استقلال انجام دهد و تفاوت چندانی نداشته باشد. هیچ کدام از آنها هرگز توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشده اند.

کم شانس ترین گزینه

رایان تفضلی کم احتمال ترین گزینه برای حضور در تیم ملی است. این مدافع 30 ساله و 196 سانتی متری مدت هاست که انگیزه های مثبتی به تیم ملی می دهد اما تاکنون علاقه ای برای دعوت از او وجود ندارد. تفضلی سابقه حضور در چمپیونشیپ انگلیس با تیم های هال سیتی و ویکومب را در کارنامه خود دارد و حالا دوباره با ویکومب در لیگ یک (فوتبال سطح سوم انگلیس) بازی می کند و باید دید اگر از این تیم دعوت نکنیم. کنعانی ها می توانیم حضور دو ملی پوش بودن یا نبودن را ببینیم.

همه این گزینه ها در شرایطی در اردوی تیم ملی موفق بوده اند که دو بازیکن مورد اعتماد اسکوچیچ مدت هاست با مصدومیت دست و پنجه نرم می کنند و شرایط بازی را ندارند. مرتضی پورعلی گنجی سال هاست که یکی از عناصر اصلی تیم ملی با مربیان مختلف بوده و شاید اگر مشکلی نبود حالا می توانستیم بدون دغدغه او را جانشین کنعانی ها بدانیم. سپس باید به عارف گلمی اشاره کرد. مدافع جوانی که اسکو اعتقاد عجیبی به او دارد و تا زمان مصدومیتش توسط این مربی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

همه این گمانه زنی ها در شرایطی است که معلوم نیست سرنوشت کنعانی ها چه خواهد شد. باید منتظر ماند تا دراگان اسکوچیچ لیست تیم ملی را منتشر کند. شاید یک سورپرایز در راه است.

دیدگاهتان را بنویسید