جبلی: رادیو بستر نظام است. این موضع باید با افتخار اعلام شود/ مطمئنیم راهمان درست است/ تا دیشب سعی کردند حواسمان را پرت کنند اما نشد.

جبلی: رادیو بستر نظام است.  این موضع باید با افتخار اعلام شود/ مطمئنیم راهمان درست است/ تا دیشب سعی کردند حواسمان را پرت کنند اما نشد.

روز جدید پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در این باره گفت: رسانه ملی ابزار روابط عمومی نیست. اما تریبون نظام است و این جایگاه باید با افتخار اعلام شود. فرهنگ نخبگان و برخی مسئولان نظام همیشه از ما انتظار دیگری داشته اند. اما از این به بعد، همه باید به رادیو خلاقی عادت کنند که پیشرو و فعال باشد، نه اتلاف وقت منفعل.

پیمان جبلی در دومین گردهمایی افق تحول گروه مدیران رسانه ملی گفت: با هر تحول و راه آهن جدید به وجود آمدن چالش ها و مشکلات طبیعی است. رسانه ملی در طول یک سال گذشته با چالش های منحصر به فردی مواجه بوده که از نزدیک شاهد آن بوده ایم. اما کارهای امیدوارکننده ای نیز انجام شده است که نوید روزهای بهتری را می دهد و حس هم افزایی جمعی در سال گذشته امید ما را برای حرکت رو به جلو تقویت کرده است.

* اتاق فکری به بزرگی رسانه ملی

رئیس رسانه ملی ادامه داد: به جرات می توانم بگویم اتاق فکری در سطح سازمانی داشتیم که ابعاد تحول بزرگتر از سازمان صدا و سیما را وارد بدنه وسیع جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کرد.

جبلی جهت گیری رسانه ملی را با راندن در یک جاده پر پیچ و خم دانست و افزود: هدف ما در دوره جدید تحول است نه تغییر. ما به دنبال تغییر شکل نیستیم و دادگاه سال گذشته ثابت کرد که اتهام ورود گروه جدید و تغییر اتوبوس مدیریتی بی اساس بوده است.

رئیس سازمان صدا و سیما اجرای برنامه تحول را امری بر اساس مفاد «سند تحول رسانه ملی» و سه محور محتوا، رویکرد و سازوکار دانست و خاطرنشان کرد: معتقدیم تغییر روندهاست. ثابت ماندن برای سالها امکان پذیر است، هرچند دشوار است. رسانه ملی با چالش های مختلف داخلی و خارجی مواجه است و باید بپذیریم که برای تحول نیازمند عزم جزمی و کفش آهنین هستیم.

*فرهنگ مدارا در بین مسئولان برای تحول در صدا و سیما ضروری است

پیمان جبلی پایداری، فرهنگ مدارا و تحول تحول آفرین در سطح نخبگان و کارکنان نظام را لازمه دستیابی به تحول مطلوب در سازمان صدا و سیما دانست و گفت: برای تحول باید خواسته های داخلی و خارجی را در نظر گرفت و با حذف به دنبال تغییر باشیم. موانع قوانین زیادی وجود دارد.

رئیس سازمان صدا و سیمای غریزی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر جامعه با بیان اینکه انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمندتر می شود و در نتیجه دشمنان پیچیده تری پیدا می کند، گفت: باید بپذیریم که در حوادث امروز ما همه مسئول آموزش، رهبری و فرهنگ جامعه هستند.

رئیس رسانه ملی گام بعدی را تلاش برای تغییر ادبیات سازمان و گفتمان سازی جدید ارائه کرد و گفت: بر اساس فرمان رهبری، وظیفه ما رهبری فرهنگی است؛ در این راستا باید به سمت فرهنگ سازی برسیم. اما ابتدا باید این تغییر در درون سازمان اتفاق می افتاد و با تکرار عبارت هویت محوری و گسترش عدالت، ادبیات گفتمانی در بخش های مختلف از برنامه ریزی گرفته تا برنامه نویسی و مدیریت شکل گرفت که برای آن تلاش زیادی انجام شد. سال گذشته در این منطقه ساخته شده است

* ما یک نهاد روابط عمومی نیستیم

جبلی تصریح کرد: روابط عمومی رسانه ملی یک نهاد نیست. اما تریبون نظام است و این جایگاه باید با افتخار اعلام شود. فرهنگ نخبگان و برخی مسئولان نظام همیشه از ما انتظار دیگری داشته اند. اما از این به بعد، همه باید به رادیو خلاقی عادت کنند که پیشرو و فعال باشد، نه اتلاف وقت منفعل.

به گفته وی، در سال گذشته نقش رسانه ملی در پیشگیری از بسیاری از بحران ها بسیار مهم بوده است. رئیس صداوسیما تصریح کرد: اگر رویکرد صداوسیما در اعلام حمله سایبری، هک نقشه سوخت و ورود کامل به میدان نبود، ممکن بود عوارض بدتری نسبت به آبان ماه سال 1397 وجود داشته باشد. زیرا مطمئن هستیم که راه ما درست است. ما با گام‌های محکمی پیش می‌رویم و ثابت کرده‌ایم که صحبت نمی‌کنیم، بلکه عمل می‌کنیم، تلاش برای حذف ارز ترجیحی، بازگشایی دانشگاه‌ها و آزادسازی سواحل بخشی از آن است.

* تسریع حرکت های فرهنگی

وی در بند دیگری تاکید کرد: باید درهای سازمان به روی رویدادهای مهم فرهنگی باز شود و صدا و سیما آنها را جهانی کند. جهانی شدن سرود «سلام کمنده» که محصول گروه فرهنگی ماه لنگرود است، نمونه عینی این رویکرد است. هدف ما تسریع در ظرفیت فرهنگی مانند «پارتی ده کیلومتری غدیر» است که مورد قدردانی مدیریت قرار گرفت.

* دعواهایی که تا دیشب ادامه داشت

رئیس رسانه ملی به تحریک رسانه ای مستمر در قالب مطالب مختلف در سایت ها، کانال ها و روزنامه ها علیه سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: تا دیشب سعی می کردند حواس ما را پرت کنند، ما را تکان دهند. اما شکست خوردند. آنها نمی دانند که ما به درستی راهی که می رویم مطمئن هستیم و با گام های استوار ادامه می دهیم.

وی در پایان با ارائه یکی از ثمرات دوران تحول رسانه ملی و تشویق فعالان گمنام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کتاب «پاییز آمد» خاطرات همسر شهید احمد را تقدیم کرد. یوسفی و پیگیری ساخت آثاری با محوریت چنین خاطره‌ای را توصیه کرد

دیدگاهتان را بنویسید