جزئیات جلسات شهرداری تهران درباره حجاب

امین توکلی زاده در خصوص جزئیات برگزاری جلسات حجاب در شهرداری تهران با بیان اینکه مصوباتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حوزه حجاب داریم، اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوباتی در زمینه حجاب داریم. به اختصار آمده است.

وی با بیان اینکه نهادها به تعهدات خود در زمینه حجاب عمل نکرده اند و این تعهدات مجدداً از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت کشور محول شده است تا پیگیری های لازم انجام شود، تصریح کرد: می توان به تعهدات نهادها اقتدا کرد و وزیر کشور نیز بر وظایف خود نظارت دارد و شهردار تهران نیز از اعضای این ستاد است.

توکلی زاده با بیان اینکه این کمپ در حوزه حجاب فعالیت می کند، ادامه داد: شهرداری تهران مدت هاست در زمینه تبلیغات حجاب فعال بوده و این کار از مدتی پیش آغاز شده و این اکران ها مربوط به این روزها نیست زیرا اگر توجه کنید سازمان زیباسازی اکران های مختلفی داشت و جشنواره فرشتگان (جشنواره دختر پرستی) که با همکاری جبهه انقلاب در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد نیز در راستای همین اقدام بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا وزارتخانه های کشور وظایف مشخصی را برای شهرداری تهران در زمینه حجاب در نظر گرفته اند؟ وی گفت: تعهدات شهرداری در قانون در زمینه حجاب تعریف شده و اقداماتی برای انجام این تعهدات انجام می شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای بانوان تهرانی، راه اندازی مهدکودک مادر و کودک، مراکز توانمندسازی کوثر، مراکز حمایت اجتماعی آسیب، شهردخت و… را برشمرد. اجرای مراسم و مناسبت های مختلف شهرداری تهران در راستای تکریم بانوان برنامه مفصلی دارد و در حوزه عفاف و حجاب نیز بر اساس تعهدات قانونی عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید