جزئیات دیدار امیر عبداللهیان و سید حسن نصرالله

ساعت: 18:09
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922652

تحولات سیاسی ایران، آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای برای رفع تحریم ها، انتخاب رئیس جمهور لبنان و دولت گروه های مقاومت فلسطین از مهمترین محورهای گفت وگوی وزیر امور خارجه و دبیرکل حزب الله لبنان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار روز گذشته خود با سید حسن نصرالله در جریان آخرین رویدادهای مربوط به روند سیاسی لبنان و موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور قرار گرفت. .

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت تلاش همه طرف‌های لبنانی برای تکمیل روند سیاسی در این کشور، تسریع در انتخاب رئیس‌جمهور بر اساس توافق سیاسی همه طرف‌های لبنانی را بدون دخالت و فشار خارجی به نفع منافع دانست. از مردم لبنان و منطقه است.

ابعاد مختلف مسئله فلسطین، وضعیت گروه های مقاومت فلسطین و وضعیت سرزمین های فلسطین اشغالی از دیگر موضوعات مورد بحث و تبادل نظر در این نشست بود. در این تبادل نظر، قدرت و توان حداکثری مقاومت در فلسطین و همچنین انسجام و هماهنگی محور مقاومت در منطقه در مقابله با هرگونه شر و تهدید احتمالی ناشی از تحولات جدید سیاسی و امنیتی در فلسطین اشغالی بیان شد. مناطق تضمین شده بود.

تحولات سوریه و آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم در برخی مناطق آلوده این کشور از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین بود. ابعاد مختلف روند سیاسی در این کشور و همچنین مسائل منطقه ای مرتبط با موضوع سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار سید حسن نصرالله در جریان آخرین تحولات ایران قرار گرفت و امیر عبداللهیان در جریان روند شکل گیری ناآرامی های اخیر و نقش برخی کشورهای خارجی در دامن زدن و دامن زدن به این اغتشاشات و شکست نهایی آنها قرار گرفت.

وزیر امور خارجه همچنین آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای برای رفع تحریم های غیرقانونی جمهوری اسلامی ایران را به دبیرکل حزب الله لبنان ابلاغ کرد.

همچنین روند گفتگوهای ایران و عربستان و همچنین تحولات یمن از دیگر موضوعات مهم مورد بحث و تبادل نظر در این دیدار بود.

دیدگاهتان را بنویسید