جزئیات معافیت و کسر خدمت سربازان دارای فرزند

جزئیات معافیت و کسر خدمت سربازان دارای فرزند

سرویس عمومی فرجا روند معافیت از خدمت سربازی و کوتاه مدت مشمولان دارای 3 فرزند و بیشتر را تشریح کرد.

سازمان نظام وظیفه عمومی فراج در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای چهار فرزند و بیشتر فارغ از سن و سال و مشمولان دارای 3 فرزند به شرط داشتن سن بالای 40 سال از خدمت سربازی اجباری معاف هستند.

ملاک رسیدگی به درخواست سربازان فعال اعم از سربازان عادی، پرسنل نظامی، دانشجویی و … سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال می باشد.

یگان های خدمت پس از بررسی و تایید اوراق و مدارک مربوطه و ثبت ترخیص در سامانه، سربازان واجد شرایط را جهت ثبت درخواست ترخیص به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 می آورند.

پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده، سازمان وظیفه عمومی فراجا کارت ترخیص صادر می کند و در صورت عدم احراز شرایط، فرد را برای ادامه خدمت وارد یگان خدمت می کنند.

مشمولان غایب در صورت داشتن شرایط معافیت پس از حضور در واحد خدماتی و بررسی مدارک می توانند از واحد مرخص و نسبت به معافیت فوق الذکر اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش در سایت پلیس، کارمندان متاهلی که مشمول معافیت نمی شوند می توانند از 3 ماه کسر اشتغال برای فرزند اول، 4 ماه کسر اشتغال برای فرزند دوم و 5 ماه کسر اشتغال برای فرزند سوم بهره مند شوند. .

دیدگاهتان را بنویسید