جزئیات تامین زمین برای خانواده های دارای 3 فرزند

رئیس دفتر زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح جزئیات و شرایط واگذاری زمین به خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر، گفت: فقط هزینه آماده سازی زمین از خانوارها اخذ می شود نه پرداختی. حداکثر تا دو سال پس از انعقاد قرارداد انجام خواهد شد.

اسدالله غفاری رئیس دفتر واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن جزئیات قانون حمایت از خانواده و جوانان و شرایط واگذاری زمین و مسکن به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر را تشریح کرد و اظهار داشت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان قانون و آیین نامه اجرایی، کلیه خانواده هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنها همزمان یا پس از تصویب قانون جمعیت جوانان باشد، یعنی. از 24 اکتبر 1400، واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستند.

غفاری گفت: این تسهیلات هم به صورت زمین و هم به صورت واحد مسکونی است.

رئیس دفتر زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: حداکثر مساحت پیش بینی شده برای ارائه زمین به خانوارها 200 متر مربع است و برای ایجاد انگیزه لازم برای خانواده های واجد شرایط تنها هزینه آماده سازی زمین است. توسط خانواده ها هزینه خواهد شد.

وی افزود: این هزینه نقدی نیست و تا دو سال پس از انعقاد قرارداد در مدت تنفس پرداختی انجام نمی شود.

غفاری ادامه داد: مابقی تا 8 سال آینده دریافت می شود که مبلغ کمی است و شامل کارمزد نمی شود.

رئیس دفتر زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی اگر ارزش زمین کمتر از 800 میلیون تومان باشد به یک خانوار تعلق می گیرد و اگر قیمت آن بیشتر باشد. از 800 میلیون تا 1.6 میلیارد تومان به دو خانوار تعلق می گیرد و در صورتی که قیمت بیشتر از آن باشد و زمین قابل تفکیک نباشد 200 متر هزینه آماده سازی اخذ و مابقی بر اساس اخذ می شود. تفاوت قیمت .

غفاری سه شاخص و شرط اعطای این امکان را تاریخ تولد فرزند سوم، جمعیت و میانگین باروری شهرها دانست و تصریح کرد: این قانون در شهرهای زیر 500 نفر جمعیت و میانگین اعمال می شود. باروری کمتر از 2.5 نفر

وی افزود: در صورت کمبود زمین در شهرک مورد نظر، زمین به زادگاه پدری یا شهرک های مجاور منتقل می شود.

رئیس دفتر اموال زمین و مسکن سازمان زمین و مسکن کشور خاطرنشان کرد: فردی که قبلاً از زمین یا واحد مسکونی یا وام مسکن یارانه ای استفاده کرده است حق دریافت آن را ندارد اما با توجه به به هنر طبق ماده 3 قانون، اگر خانواده ای واجد شرایط نباشد اما فرزند سوم آنها در تاریخی که بعداً مشخص شده به دنیا بیاید، به طور استثنایی می توانند این تسهیلات جدید را دریافت کنند.

غفاری گفت: متقاضیان چنانچه در روند دریافت تسهیلات و اجرای این طرح مشکل یا ابهامی داشتند می توانند با شماره تلفن 88776740 که شماره دفتر واگذاری زمین و مسکن است تماس بگیرند.

قانون حمایت از خانواده و جوانان در 24 آبان 1400 توسط رئیس قوه مجریه و آیین نامه اجرایی آن در 13 مهر 1401 ابلاغ شد.

دستورالعمل اجرای این قانون نیز در تاریخ 16/3/1401 توسط وزیر راه و شهرسازی به سازمان های ذیربط ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید