تهیه مسکن برای خانواده های دارای 3 فرزند + جزئیات


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834351

معاون وزیر مسکن و وزارت راه و شهرسازی جزئیات واگذاری مسکن به خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اطلاعیه معاونت مسکن و وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است؛

«طبق قانون حمایت از خانواده و جوانان مبنی بر واگذاری زمین یا مسکن به خانواده ها پس از تولد فرزند سوم یا بیشتر، به متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از 15 آبان ماه 1400 است، می توانند با استناد به سامانه طرح های کمک مسکن به آدرس http /: saman.mrud.ir در قسمت سرپرستی با انتخاب گزینه «قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

بدیهی است پس از ثبت نام داوطلبان، در صورت احراز شرایط متقاضی، سایر اقدامات لازم با رعایت ضوابط و مقررات مربوط انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اواخر هفته گذشته بانک مرکزی در بخشنامه ای وام قرض الحسنه 200 میلیون تومانی مسکن به خانواده های دارای فرزند سوم را به یک شرط ابلاغ کرد.

بخشنامه بانک مرکزی که به موجب بند (3) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه 1401 کل کشور به بانک‌های فعال در حوزه مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شد. کشور:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است وجوه موضوع بند (3) (الف) تبصره (16) قانون بودجه 1401 کل کشور را با اولویت اول از طریق بانک‌های فعال تأمین کند. بانک ها موظفند با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر نسبت به بازپرداخت تسهیلات بر اساس وام متقاضی اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای مفاد این بند بر عهده بانک مرکزی و بانک های موجود و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط است. عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و از مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

تسهیلات قرض الحسنه سپرده یا خرید یا ساخت مسکن (به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر 20 سال برای خانواده های بی سرپرستی که بعد از 99 سال یا بیشتر صاحب فرزند سوم یا بیشتر می شوند به مبلغ 200 میلیون تومان . در راستای اجرای جزء (3) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، سهمیه هر بانک برای اعطای این تسهیلات 150 میلیارد تن تعیین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید