معافیت از خدمت سربازی متاهلین 30 سال به بالا و دارای 2 فرزند باید به تایید ستاد کل نیروهای مسلح برسد.

معافیت از خدمت سربازی متاهلین 30 سال به بالا و دارای 2 فرزند باید به تایید ستاد کل نیروهای مسلح برسد.

روز جدید علی هزریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به تشریح مصوبات این کمیسیون برای تجمیع بودجه مجلس برای خرید سربازی و ترخیص از خدمت پرداخت. هزریان تاکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح هنوز این مصوبه را تایید نکرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به تشریح مصوبات این کمیسیون برای تجمیع بودجه مجلس برای خرید سربازی و ترخیص از خدمت پرداخت.

کمیسیون تلفیق دیروز تصویب کرد که زوج های بالای 30 سال با حداقل دو فرزند می توانند کارت صلح دریافت کنند.

علی هزریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این مصوبه گفت: اگر این مصوبه بدون نظر رسمی از ستاد کل نیروهای مسلح باشد، قطعا مغایر با قانون اساسی است و از سوی هیات نگهبان رد خواهد شد. . “

طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوبات مربوط به انتصاب سربازان باید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شود.

به گفته این نماینده مجلس، هرگونه تغییر حکومت نظامی باید خارج از لایحه بودجه و اصولاً با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود و سپس تصمیم گیری شود. در مورد این سوال البته این تصمیمات که در خود کمیته کمتر از یک هفته طول نکشید، فقط توقعات نادرست را در سطح جامعه ایجاد می کند و در نهایت جواب نمی دهد.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس طبق قانون باید در جلسه علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد و به تصویب هیات امنا برسد که هنوز به این مرحله نرسیده است.

هزریان از برنامه ای به نام سرباز اقتصادی خبر داد که آن را به ستاد کل نیروهای مسلح نیز ارائه کرد و گفت: در این برنامه اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم باید از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای تقویت استفاده شود. بخش تولید. در دوران سربازی از ظرفیت علمی و عملی آنها برای تحریک تولید داخلی استفاده کرد.

این نماینده مجلس معتقد است: ممکن است در این زمینه بین ستاد کل نیروهای مسلح و تولیدکنندگان تعامل وجود داشته باشد و در نتیجه سربازان به تقویت تولید در دوران خدمت، کاهش هزینه تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کمک کنند. کالاهای خارجی به نفع جامعه است و محصول نهایی با قیمت کمتری وارد بازار می شود.

هزریان تاکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح هنوز آن را تایید نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید