جزئیات وام استخدامی 150 میلیون تومانی و 4 میلیارد تومانی سربازان واجد شرایط


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907313

مشاور ارشد ستاد مرکزی مرکز آموزش ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات وام 150 میلیون و 4 میلیارد تومانی به سربازان واجد شرایط را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص آخرین وضعیت اعطای وام شغلی به سربازان واجد شرایط گفت: برای لذت بردن از خدمت سربازی و با پیگیری های آموزش سربازی. قرار شد 150 میلیون تومان وام اشتغال و 4 میلیارد تومان به سربازان واجد شرایط پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه شرط لازم برای کلیه سربازان متقاضی وام این است که ظرف چند ماه آینده کارت خدمت در سال 1396 یا سال های بعد را دریافت کرده باشند، افرادی که دارای سه شرط زیر هستند می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

وی درباره این سه شرط نیز گفت: یکی از شرایط داشتن مدرک مهارت است و فرقی نمی کند که سرباز این مدرک را قبل از خدمت، حین خدمت یا بعد از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک لیسانس و بالاتر و شرط سوم فارغ التحصیلی از هنرستان ها، دانشگاه ها یا آموزشگاه های علمی کاربردی است.

وی تاکید کرد: اگر فردی دارای کارت خدمت از سال 1396 به بعد باشد تا چند ماه آینده و یکی از سه شرط مشخص شده را داشته باشد می تواند برای دریافت وام اقدام کند.

کمالی با بیان اینکه مبلغ این وام 150 میلیون تومان برای خوداشتغالی و 4 میلیارد تومان برای کارآفرینی است، گفت: بازپرداخت این وام پنج تا هفت ساله و یکسال مهلت دارد. سود این وام نیز چهار درصد است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی آموزشی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه درخواست این وام گفت: متقاضیان واجد شرایط باید به کلانتری +10 مراجعه و با پرداخت 50 هزار تومان درخواست وام خود را ثبت کنند. در آنجا باید فرمی را پر کنند و در بخشی از آن برنامه کاری خود یا به اصطلاح را وارد کنند پیشنهاد. پلیس+10 با تکمیل این فرم فرم ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه استخدامی هر استان ارسال می کند.

وی ادامه داد: با ارسال فرم ها به کارگروه اشتغال که معاون اقتصادی استاندار، استانداران و … نیز حضور دارند، طرح ها تصمیم گیری می شود و در صورت تایید پرونده به بانک و متقاضی ارائه می شود. از شما خواسته می شود که به بانک مراجعه کنید و مراحل را دریافت کنید. وام را پرداخت کنید.

وی با بیان اینکه هر مرحله از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود، گفت: 18 بانک برای اعطای این وام تعیین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت این وام نیاز به ضامن است یا خیر؟ وی گفت: کارمند ملکی یا پروانه کسب از متقاضی به عنوان ضامن الزامی است. برخی به اشتباه تصور می کنند که متقاضی باید مجوز کسب و کار داشته باشد. در حالی که مجوز کسب و کار به عنوان یک سند ضامن مورد نیاز است، یک مقام دولتی می تواند به عنوان ضامن وارد شود.

سردار کمالی درباره نحوه توزیع وام های چهار میلیارد تومانی و 150 میلیارد تومانی؟ وی گفت: بر اساس پیشنهاد و طرح ارائه شده، میزان اعتبار در کارگروه استخدامی تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید