وام ازدواج 150 میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

وام ازدواج 150 میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

روز جدید بانک مرکزی اعلام کرد متقاضیان وام ازدواج زیر 25 سال برای مردان و زیر 23 سال برای زنان می توانند به جای 120 میلیون تومان وام ازدواج 150 میلیون تومانی دریافت کنند. همچنین در صورتی که فردی دارای ازدواج دوم یا بیشتر باشد و قبلا وام ازدواج دریافت نکرده باشد مشمول دریافت این وام از سیستم بانکی می شود.

وام ازدواج برای هر زوج 120 میلیون تومان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی بانک مرکزی است. اما اگر زودتر از موعد ازدواج کنید قطعا می توانید 30 میلیون تومان بیشتر از سایرین وام بگیرید چرا که طبق دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه و مطابق بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور. در صورتی که سن ازدواج متقاضی در زمان ازدواج برای آقایان از 25 سال کمتر باشد و برای خانم های زیر 23 سال می توانند 150 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند.

خبرآنلاین نوشت: در این میان البته برخی از متقاضیان همواره این سوال را از سیستم بانکی دارند که اگر برای بار دوم یا بیشتر ازدواج کنند باز هم مشمول این تسهیلات خواهند بود که باید به آنها گفت که در صورت عدم ازدواج. که قبلاً این وام ازدواج را دریافت کرده اند، بدون توجه به تعدد زوجات، قطعاً می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، زیرا بانک مرکزی اعلام کرده است که امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی به شرط استفاده از تسهیلات مذکور وجود دارد. انجام نشده؛ حتی اگر ازدواج دوم یا بیشتر او باشد.

در ضمن سوال دیگر این است که آیا افرادی که در خارج از کشور هستند حق بهره مندی از این تسهیلات را دارند که باید پاسخ مثبت داده شود و اعلام شود کلیه اتباع ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است می توانند ثبت نام کنند. و سند ازدواج آنان که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور باشد، سند ازدواج محسوب می شود. اما این پایان راه نیست، بلکه سند ازدواج یا سند مشابه دیگری که در سایر ادیان رسمی توسط کانون های اقلیت های دینی کشور تایید شده باشد، معادل قرارداد محسوب می شود و این متقاضیان نیز می توانند ثبت نام کنند.

اما متقاضیان برای دریافت وام ازدواج باید کارت ملی و کد پستی خود را در محل سکونت و بر اساس مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور ارائه دهند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1397/01/01 می باشد و هنوز وام ازدواج دریافت نکرده اند تعلق می گیرد.

حال برای دریافت این وام، متقاضی باید اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه همسر، اصل و کپی شناسنامه ضامن، اصل و یک. کپی کارت ملی (موقت یا دائم) زوج، اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین را در اختیار ضامن قرار دهد. ضمنا کد رهگیری ده رقمی اخذ شده از سایت را پس از مرحله ثبت نام ارائه نمایید.

در اینجا این سوال مطرح می شود که برای اخذ این اعتبار چه ضمانتی باید ارائه شود و پاسخ باید این باشد که این تسهیلات با بازپرداخت ده ساله و با ظهرنویسی و سفته یا ضامن معتبر ارائه می شود.

بر این اساس کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق هستند، ابتدا باید از طریق سایت بانک مرکزی ثبت نام و فرم مربوطه را پر کنند تا در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه است دریافت کنند. این بر عهده متقاضی است که آن را به او بدهد.

ضمناً متقاضیان جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام و همچنین نام شعبه مربوطه جهت درخواست وام ازدواج به این سایت مراجعه نمایند. تماس با شعبه مربوطه و تکمیل مراحل وام در مهلت اعلام شده توسط سایت ضروری است.

اما در صورت عدم حضور داوطلب در مهلت مقرر، ثبت نام وی ناقص تلقی می شود. در هر صورت طبق اعلام بانک مرکزی مدت بازپرداخت وام ازدواج 10 سال و نرخ سود آن 4 درصد و اقساط مربوطه 120 ماه و سررسید اولین قسط و سود آن است. یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مذکور می باشد.

اما دولت شرایط ویژه تری را برای شهدا فراهم کرده است. به گونه ای که هر یک از زوجین مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مبلغ 240 میلیون تومان وام ازدواج دریافت می کنند. همچنین استثنای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد، آن دسته از متقاضیانی که سن ازدواج آنها برای زوجین زیر 25 سال و برای همسران زیر 23 سال بوده و مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات ایثارگران می باشند. هر کدام 300 میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که ایثارگری های واجد شرایط فقط شامل خود جانبازان، ترخیص شدگان و فرزندان و فرزندان شاهد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید