جزئیات پروژه بزرگراه تهران-شمال/مسیر ایمن به مازندران

جزئیات پروژه بزرگراه تهران-شمال/مسیر ایمن به مازندران

به گفته مسئولان، عملیات ساخت و اجرای منطقه 2 بزرگراه تهران-شمال رکوردهای جدیدی را در صنعت راهسازی کشور به ثبت رسانده و نقطه عطفی در پیشرفت دانش، تجربه و نوآوری در تاریخ راهسازی کشور محسوب می شود. صنعت.

پهنه 22 کیلومتری بزرگراه تهران – شمال بیشترین حجم تونل و پل را در یک پروژه معین دارد، به گونه ای که 80 درصد مسیر را پل و تونل تشکیل می دهد و به گفته مسئولان این پروژه و به عنوان ساخت و ساز. شرکت همچنین برجسته کرد، این عدد نشان دهنده حجم عملیات اجرایی در کنار عوارض فنی بزرگراه است.

استفاده از توان و تجربه مهندسان ایرانی و مکان یابی تجهیزات مورد نیاز در این ابر پروژه از ویژگی های اصلی این قطعه از بزرگراه تهران – شمال است. احداث پل های طولانی و بزرگ در طول مسیر با استفاده از ماتریس های شریو توسط پیمانکاران ایرانی و ساخته شده در داخل کشور از نکات قابل توجه این پروژه است و ساخت پل به طول 320 متر و ارتفاع 40 متر یکی از نکات قابل توجه این پروژه است. از نمونه های این اقدام

همچنین به گفته محمود ملازینل، مدیرکل امور اجرایی راهداری، بیشترین میزان تجهیزات مورد استفاده در پروژه های بزرگراهی در محدوده بزرگراه تهران – شمال و رکورد بیشترین میزان کابل، سیستم های نظارت تصویری و نوری، تهویه است. سیستم در تونل برای اولین بار در این پروژه بزرگراه. همچنین رکورد بیشترین حجم حفاری تونل در پروژه اختصاصی دو بزرگراه تهران – شمال است. همچنین بالغ بر 4.3 میلیون متر مکعب تونل در این منطقه حفاری شده است که 1.3 میلیون متر مکعب آن در نوار غربی ساخته شده است.

در عین حال سیستم مدیریت هوشمند تونل این پروژه نشان می دهد که برای اولین بار در کشور کلیه سیستم های لازم برای سنجش آلاینده ها، دود، باد و … به همراه سیستم اطفای حریق هوشمند در دراز مدت تونل های این پروژه با توان و تجربه مهندسین ایرانی و تجهیزات داخلی تجهیز شده است.

سفر ایمن تر و کوتاه تر از پایتخت تا مازندران

محمود محسن زاده – ناظر اجرایی بزرگراه تهران – شمال – نیز این پروژه را یکی از پیچیده ترین پروژه های بزرگراهی کشور با حجم عملیات قابل توجه می داند و می گوید: منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال پروژه ای است که 86 درصد ساختمان فنی و ساخت 20 دستگاه است. پل بزرگ به طول حدود 3 کیلومتر، 32 پل به طول 383 متر، 84 گالری به طول 3000 و 887 متر و 28 دیوار به طول 2000 و 714 متر در کل محوطه این پروژه است. نمونه ای از نمونه در کل کشور

محسن زاده حجم تونل سازی در منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال را 4 میلیون و 300 هزار مترمکعب برشمرد و گفت: این اقدام یکی از وظایف سنگین این پروژه محسوب می شود که در 43 تونل به طول بیش از بیش از 43 تونل تکمیل شده است. 39 کیلومتر در کل زون 2. و در مسیر 1.3 میلیون متر مکعب حفاری در 16 تونل به طول بیش از 12 کیلومتر انجام شد.

ناظر راهداری تهران – شمال درباره ساخت فنی انجام شده در مسیر منطقه 2 توضیح داد و اظهار داشت: احداث 16 تونل به طول 12 هزار و 300 متر، 9 دستگاه پل بزرگ به طول 987 متر، 15 دستگاه پل به طول. 187 متر، 43 گالری به طول 2279 متر و 11 دیوار به طول 888 متر ارقامی است که نشان از تلاش مهندسان ایرانی در ساخت این پروژه دارد.

به گزارش ایسنا، بزرگراه دو بانده تهران – شمال به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی شمال – جنوب کشور با هدف کاهش زمان سفر، تسهیل و روان سازی ترافیک در منطقه و افزایش ایمنی سفر طراحی و اجرا شد که توسط سازمان هواپیمایی کشوری افتتاح شد. رئیس جمهور در روز پنجشنبه و از امروز زیر بار ترافیک عمومی می گذرد.

دیدگاهتان را بنویسید