جزیره کشم از طریق پل خلیج به بندرعباس متصل می شود.

ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782415

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: احداث پل خلیج می تواند زمینه ساز رونق، تحول اقتصادی و رشد گردشگری جزیره کشم در عرصه رقابت منطقه ای خلیج فارس باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سعید محمد در نشست بررسی وضعیت اجرایی پروژه و لزوم سرمایه گذاری برای مدیریت مهم و پل راهبردی خلیج فارس بر اهمیت ساخت آن تاکید کرد. وی بر اهمیت پر کردن شکاف بین سرمایه گذاری خصوصی داخلی و خارجی برای استفاده هر چه سریعتر از این پروژه تاکید کرد.

وی اجرای این طرح را نیازمند هماهنگی در سطح دولتی و همکاری وزارتخانه های مختلف دانست و گفت: خوشبختانه اراده جدی برای اجرای هر چه سریعتر این طرح ایجاد شده است.

مشاور رئیس جمهور افزود: احداث پل خلیج و تکمیل شبکه حمل و نقل موجود در جزیره کشم با توجه به پتانسیل بالای منطقه آزاد کشم می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی بیشتر کشم و نقش اقتصادی و تجاری باشد. این جزیره در رقابت های منطقه ای خلیج فارس.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: با احداث پل خلیج فارس، ترانزیت کالا از منطقه آزاد کشم توجیه اقتصادی و مسیر ترانزیتی ایمن، سریعتر و مطمئن تری خواهد داشت. از طریق کریدور شمال به جنوب ایجاد خواهد شد.

سعید محمد گفت: با احداث این پل و اتصال زمینی جزیره به بندرعباس، وضعیت صنعتی، اقتصادی، عمرانی و گردشگری جزیره کشم تغییر می کند و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و در نهایت ایجاد اشتغال و اشتغال را افزایش می دهد. درآمد پایدار برای مردم محلی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید