نصرت آباد اولین شهر سیستان و بلوچستان از طریق بزرگراه به زاهدان متصل می شود


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909201

سیستان و بلوچستان وارد فاز توسعه بزرگراه شد.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم هش در شورای اسلامی گفت: نصرت آباد اولین شهر سیستان و بلوچستان است که تا پایان امسال به مرکز استان متصل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، اسماعیل حسین زهی در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زاهدان – نصرت آباد از اقدامات موثر اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در توسعه شبکه بزرگراهی این محدوده در سال گذشته قدردانی کرد. سه ساله گفت: تا اسفندماه امسال با تکمیل قطعات 1/الف و 2/ب امکان اتصال بزرگراه زاهدان – نصرت آباد به طول 105 کیلومتر فراهم می شود.

وی با بیان اینکه احداث بزرگراه نقش مهمی در توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان دارد که اجرای آن موجب رونق اقتصاد، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات در این استان می شود، تصریح کرد: این بزرگراه در مسیر توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان نقش بسزایی دارد. وی افزود: روند اتصال شبکه بزرگراهی شهرهای مختلف استان به زاهدان به سرعت در حال پیشرفت است.

نماینده مردم هش در شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حال حاضر یکی از کم برخوردارترین استان های کشور از نظر زیرساخت های حمل و نقل به ویژه راه های دو خطه است، گفت: در راستای توسعه شبکه بزرگراهی در استان در اسرع وقت ضمن پیگیری تخصیص هر کدام تلاش می کنیم خطوط اعتباری احداث بزرگراه را در لایحه بودجه 1402 در اسرع وقت تقویت کنیم.

وی گفت: احداث حدود 160 کیلومتر بزرگراه در سه سال اخیر در شمال سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود مصالح، هزینه های بالای ساخت و ساز و شرایط اقلیمی منطقه در نوع خود بی نظیر است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز. در برنامه سه چهار ساله پیش بینی شده است. کل شبکه راه های این ولسوالی تبدیل به شاهراه می شود که باید توسعه یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: توسعه این استان میسر نمی شود مگر اینکه شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب تکمیل شود.

عطا الا اکبری افزود: خوشبختانه با حمایت دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال همانند دو سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان به وظایف خود عمل کند. وظایف توسعه شبکه شاهراه های استانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید