دامداران نصرت آباد از کمبود پزشک گلایه دارند


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898569

تعدادی از دامداران منطقه نصرت آباد از نبود دامپزشک گلایه کردند و گفتند که دام های ما به راحتی از بین می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، صبح امروز تعدادی از شهروندان نصرت آباد پس از تماس های مکرر با سردبیران از کمبود دامپزشکی در این شهرستان گلایه کردند و گفتند: برای ارائه خدمات دامپزشکی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. . چرا با توجه به هزینه های گزاف برای مداوای دام های خود به زاهدان می رویم.

پس از تماس خبرنگار ما با حامد گنج علی رئیس اداره دامپزشکی زاهدان، وی گفت: بر اساس مقررات و سازمان دامپزشکی کشور، جمعیت دام هر منطقه در زاهدان و هر واحد در سامانه واحدهای دامی هر منطقه درج و ثبت می شود. .

وی افزود: با توجه به جمعیت این شهرستان واکسیناسیون دام در هر زمان از سال در بیمارستان دامپزشکی زاهدان انجام می شود.

گنجعلی تصریح کرد: از ابتدای سال مرحله اهلی سازی نشخوارکنندگان کوچک در منطقه نصرت آباد و از ابتدای مرداد تا اواسط مهرماه مرحله بیماری تب برفکی در دامداری های سبک و سنگین انجام شد. در حال انجام است.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان اذعان داشت: واکسن FMD یکی از واکسن های گران قیمتی است که به صورت رایگان در سیستان و بلوچستان تزریق می شود.

وی گفت: اکیپی از دامپزشکی زاهدان به منطقه نصرت آباد اعزام شدند و با مساعدت شهرداری اقدام به واکسیناسیون رایگان سگ های صاحب خانه به منزل کردند. واکسیناسیون آبله در قرغه و نصرت آباد در 70 درصد جمعیت بز و گوسفند انجام شد.

گنج علی گفت: درمانگاه ها در زاهدان مستقر هستند و واکسیناتورها در روستاهای مختلف توزیع می شوند.

این مسئول تصریح کرد: رئیس شورای روستا تعداد دام های واکسینه نشده را با توجه به جمعیت گوسفندان به صورت کتبی و شفاهی اعلام کند و واکسیناسیون هاری سگ های گله، چوپان و صاحبان تا پایان سال انجام می شود.

گنج علی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان می توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه تلفنی 1512 درج و پیگیری کنند تا به تقویت این چک ها کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید