میراث فرهنگی «نصرت آباد» در برزخ است!/ چه کسی مسئول تخریب آثار باستانی است؟


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899916

نبود اداره میراث یکی از دغدغه های اصلی ساکنان نصرت آباد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، اداره میراث فرهنگی که نگهبان آثار باستانی محسوب می شود، اداره ای بی نام در شهرستان نصرت آباد است که به دلیل نبود آن، زندگی آثار باستانی و هنرمندان در این منطقه در معرض خطر قرار گرفته است. همچنین پشتیبانی نمی شود.

نبود اداره میراث فرهنگی در شهرستان نصرت آباد یکی از مشکلاتی است که برای حمایت از صنعتگران جوان و حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان مشکل ایجاد می کند.

شهرستان نصرت آباد دارای هنرمندان و صنعتگران ماهری در زمینه فرش و سوزن دوزی است و همین امر موجب توسعه اشتغال به ویژه برای بانوان شده است.

صبح امروز تعدادی از شهروندان نصرت آباد پس از تماس های مکرر خود با اتاق خبر زاهد نیوز از نبود اداره میراث در این شهرستان گلایه کردند و گفتند: چند سالی است که تعطیل شده و فعالیتی ندارد.

اولین قدم برای توسعه فرهنگی افتتاح اداره میراث فرهنگی در نصرت آباد است

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما علیرضا شاه بخش گفت: در نصرت آباد اداره میراث فرهنگی این شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

وی اولین قدم برای توسعه فرهنگی یک شهر را افتتاح اداره میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای ترم جدید با هماهنگی های انجام شده مربی در مهر حضور خواهد داشت و فراخوان ثبت نام هنرمندان اعلام می شود. “

معاون صنایع دستی استان گفت: سوزن دوزی و قالی بافی از جمله هنرهای این اداره کل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید