بزرگراه بدون روشنایی / نیاز به ایجاد پایگاه کمکی و اضطراری در بزرگراه خرم آباد اراک

زمان: 09:00
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778705

اولین بزرگراه شش خطه کشور که زمان رانندگی را کاهش می داد ، پس از سالها انتظار برای مشکلاتی مانند کمبود روشنایی ، پایگاه کمکی و اورژانس به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر ، طبق آمار سالانه حدود 17000 نفر در جاده های کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و ایمنی جاده ها ، ساخت بزرگراه ها و بزرگراه های پرتردد می تواند در کاهش چنین حوادث دلخراشی بسیار مثر باشد.

در استان لرستان بیش از 8000 کیلومتر راه وجود دارد و در مردادماه امسال مهمترین کریدور شمال به جنوب کشور پس از سالها انتظار به بهره برداری رسید.

ساخت بزرگراه خرم آباد – بروجرد – اراک به طول 135 کیلومتر در سال 93 آغاز شد. اولین بزرگراه شش خطه کشور که باعث کاهش زمان رانندگی شد، در چهار قطعه از جمله قطعه خرم آباد – بروجرد تعریف شد. -کیلومتری بخش پس از سالها انتظار سرانجام در مرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

9862f434 f82a 4d7d bf41 6da6e409ce6b خبر خاکستری

بهره برداری از بزرگراه خرم آباد – اراک پس از سال ها انتظار

بیش از 2 تریلیون تن فولاد برای بهره برداری از این پروژه هزینه شده است ، اما متأسفانه کمبودها و نبود پایگاه های کنار جاده ای و اورژانس مشکلاتی را در صورت بروز حوادث ایجاد کرده است.

با این حال ، یک پایگاه اضطراری و اضطراری باید در چنین بزرگراهی ایجاد شود تا بتوانند در صورت بروز حادثه تا آنجا که ممکن است خدمات نجات دهنده را ارائه دهند.

اوقات طلایی در ارائه خدمات به مجروحان بسیار حائز اهمیت است، لحظاتی که می تواند جان یک فرد را نجات دهد و هر چه زمان کمتر و سریعتر نیروها به محل حادثه برسند در کاهش تلفات تصادفات موثر است.

متاسفانه با توجه به اینکه حدود سه ماه از افتتاح این بزرگراه می گذرد، اما در این مدت در این مسیر حوادث متعددی رخ داده که توسط پایگاه امداد سلمان بروجر یا خرم آباد برای امداد رسانی استفاده شده است.

1af119a5 b68c 4412 aa76 3f927d9704a3 خبر خاکستری

لزوم ایجاد پایگاه امداد و نجات در بزرگراه

محمد قدمی معاون دستیار و امدادگر هلال احمر لرستان در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: وجود پایگاه امداد و نجات در بزرگراه خرم آباد-بروجرد به منظور ارائه خدمات به آسیب دیدگان در صورت بروز حادثه ضروری است. تا آنجا که ممکن است زمان

وی افزود: در این راستا طبق توافق راه و شهرسازی باید مکانی را برای قرارگاه امداد و نجات اضطراری فراهم می کرد تا با ایجاد پایگاه، نیروها همیشه آماده باشند.

معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان گفت: البته ارزیابی هایی تاکنون انجام شده و با توجه به اینکه ایجاد پایگاه امداد و نجات و همچنین تجهیزات پایگاه باید مطابق با استانداردهای بین المللی باشد ، بنابراین تحقیقات در این زمینه در حال انجام است. . .

قدمی گفت: تا کنون جایی برای ایجاد پایگاه برای کمک و نجات هلال احمر در این مسیر وجود ندارد اما به محض پیدا شدن و کسب مجوز اقدامات دیگری برای راه اندازی این پایگاه در اسرع وقت انجام می شود.

وی گفت: چند ماه پس از افتتاح این بزرگراه ، چندین حادثه رخ داد که در آن نیروهای امدادی پایگاه های امداد و نجات سلمان بروجر و هورام آباد برای ارائه خدمات و رهاسازی مورد استفاده قرار گرفتند.

0ffb8861 a487 426f 9c8a 8c70402501d6 خبر خاکستری

ایجاد 10 پایگاه امداد و نجات در طرح آمایش سرزمین

معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان با اشاره به وجود 23 پایگاه امداد و نجات در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد 19 پایگاه دائمی و چهار پایگاه موقت هستند. آنها در شرف ایجاد هستند.

قدمی بیان کرد: تلاش می شود تعداد پایگاه های امداد و نجات استان به 33 پایگاه افزایش یابد که برای راه اندازی پایگاه های جدید نیازمند مجوز و اعتبار و همچنین راه اندازی هر پایگاه یک دستگاه خودروی امدادی با هزینه یک میلیارد است. تن و نجات سه میلیارد تومان نیاز است. پیگیری ایجاد پایگاه امداد و نجات در بزرگراه خرم آباد بروجرد در دستور کار است.

لزوم ایجاد 3 پایگاه اورژانس در بزرگراه

علی صفدری مسئول مرکز فوریت های پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: وجود پایگاه های اورژانس در بزرگراه بسیار ضروری است تا بتوان در مواقع طلایی در زمان وقوع حوادث خدمات رسانی کرد.

وی افزود: طول بزرگراه هرم آباد – بروجرد نیازمند استقرار سه پایگاه اورژانس در فواصل مناسب است. اولین پایگاه اورژانس از خرم آباد فعالیت می کند و حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. امیدواریم دو پایگاه دیگر را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی لرستان گفت: در صورت لزوم از بالگردهای بروجرد یا خرم آباد برای جابجایی بیمار به دلیل تصادفات استفاده می شود.

صفدری گفت: با راه اندازی پایگاه های اورژانس ، نیروهای اورژانس در اسرع وقت در محل حاضر شده و اقدامات اولیه را برای مجروحان انجام می دهند. اقدام فوری انجام شده است. ابتدای بزرگراه ، وسط و انتهای بزرگراه نیاز به پایگاه اضطراری دارد که در دستور کار قرار دارد.

059f8c81 092c 4fa2 a383 cb52c4854610 خبر خاکستری

ایجاد امکانات برای تقاضای جدی

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی رئیس مجمع نمایندگان لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: راهسازی رایگان نیاز به امکانات و لوازم دارد تا در صورت نیاز در اختیار مسافران عبوری قرار گیرد.

وی افزود: بزرگراه خرم آباد-بروجرد به امکاناتی مانند پایگاه اورژانس و امداد و نجات نیاز دارد که جزء مهمی از الزامات است و رعایت می شود.

با این حال ، وجود چنین بزرگراهی می تواند در کاهش ترافیک و ارتباطات جاده ای در بخشهای مختلف م effectiveثر باشد ، اما توجه به امکانات و تجهیزات دیگر این بزرگراه ضروری است. باید در اسرع وقت پایگاه های امداد و نجات در این راستا ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید