جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران باید با ثبات بیشتری برگزار شود


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904611

رئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فیلم کوتاه در منطقه باید با ثبات بیشتری برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ایران در پیامی به این رویداد بین‌المللی سینمای ایران نوشت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران محل ملاقات فیلمسازان جوانی است که با انگیزه‌های بزرگ و افق‌های تازه وارد این عرصه بزرگ شده‌اند. این سینما آینده سینمای بومی است. علاوه بر این او بارها مرزهای جدیدی را در این عرصه گشوده و در عرصه سینمای ایران در دنیای پرشتاب امروز بسیار تاثیرگذار است.

تردیدی نیست که سینمای ایران به مدد استعدادهای نوآور و نوآور خود بارها در عرصه جهانی درخشیده است. و در عین حال این سینما خانه بزرگان بسیاری بوده و خواهد بود.

از آنجایی که حوزه فیلم کوتاه را یکی از مهمترین بسترهای تربیت نیروی انسانی و تولید محتوای جدید بر اساس نیازهای جامعه امروزی می دانیم، جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال با الهام از استراتژی رویداد مشترک سازمان سینمایی برگزار می شود. یعنی «اخلاق، اخلاق، آگاهی و امید». ، با محوریت «تنوع گونه ها با رویکرد محلی» طراحی و برنامه ریزی شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فیلم کوتاه منطقه، در دوران پس از تاج، باید با ثبات و متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شود و خوشبختانه توانسته است توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود جلب کند. منطقه و جهان حضور پررنگ و بی سابقه کشورهای منطقه و همسایه ثابت می کند که این جشنواره دور جدیدی از رشد را تجربه می کند. اکنون این رویداد سینمایی که آغازگر دورانی جدید است، ما را می طلبد تا با درک نیازهای سینما و مطالبات جدید آن در عصر نبرد روایت، به خلق ادبیات و روایتی نو بیندیشیم. کلیشه ها، بیگانگی با روح واقعی جامعه و «انسداد» جایی در سینمای کوتاه ندارد. اینجا قلمرو پدیده ها و معجزات است.

فیلم کوتاه باید در کنار هم افزایی سایر محصولات سینمایی، هویت و هویت فرهنگی ایران اسلامی را در قلمرو و با کمک کیفیت برتر، غنای فکری و استفاده مناسب از زبان تصویری و درک عاطفی و اجتماعی امروز به تصویر بکشد. حساسیت ها، درهای جدیدی را به روی جامعه گشوده و جهان را باز کرد.

با توجه به تدبیر دولت سیزدهم و توجه وزارت فرهنگ و رهبری به ظرفیت ها و امکانات زیربنایی، تولیدی و آموزشی مناطق مختلف کشور، سازمان سینمای به تاسی رویکرد ویژه تری را برگزیده است. برای احیای سینمای استانی و حمایت از سینماگران جوان چشم انداز در حوزه فیلم کوتاه مشهودتر است.

نگاه سینمای کوتاه ایران بسیار روشن است و اکنون پس از گذشت چهار دهه از سینمای انقلابی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرورش نسل جدیدی از سینما و درک نیازهای اجتناب ناپذیر گفتمان انقلاب اسلامی در دنیای مدرن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید