جشنواره فیلم داکا میزبان نمایش ۲۹ فیلم بلند و کوتاه ایرانی خواهد بود

بیست و دومین جشنواره فیلم داکا در بنگلادش میزبان نمایش 29 فیلم بلند و کوتاه ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری موج


بیست ثانیه جشنواره جشنواره فیلم داکا از 20 تا 8 فوریه / 20 تا 28 ژانویه در بنگلادش برگزار می شود و 29 فیلم بلند و کوتاه ایرانی برای شرکت در این جشنواره انتخاب شده است که از این تعداد 5 فیلم اولین نمایش جهانی و 3 فیلم بین المللی خود را خواهند داشت. در این رویداد نمایش داده می شود.

فاطمه جواهرساز، مدیر بازارهای بین المللی جشنواره فجر او همچنین یکی از اعضای هیئت داوران بین ادیان در جشنواره داکا خواهد بود.

به گزارش سین ایران، در بخش مسابقه سینمای آسیا، فیلم‌های «فرشته» به کارگردانی مرتضی آتش زم زم، محصول ایران و بنگلادش، «فصل آلو سبز» ساخته علی بیات در اکران جهانی، «شماره ده» ساخته حمید زرگرانژاد کارگردانی شد. در اولین نمایش بین المللی و حسابدار اثر حسن ک. قبادی در اولین نمایش جهانی حضور دارند.

در بخش سینمایه جهان، خاطرات حامد رجبی از یک زندانی در اکران بین المللی، آرمان زرین کوب میرجاوه، کت چرمی حسن میرزا محمدی، سمپاشی علی یاور در اکران جهانی، زاپاتا «ساخته دانش اکباشاوی»، «مرد پروانه ای» ساخته میترا روحی منش. اولین نمایش جهانی و مستند «علی نه علی» ساخته علیرضا رفوگران محصول ایران، آمریکا و امارات متحده عربی و «سر اسخ» ساخته مهتاب سلیمانی اردیبهشت ماه آینده اکران می شود.

در بخش تماشاگران زن، فیلم‌های «آشغال و عروسک» به کارگردانی منیژه حکمت و «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و فیلم‌های کوتاه «سمپو» به کارگردانی مرضیه ریاحی و «سایه» به کارگردانی زینب حریفی. در بخش سینمای معنوی، فیلم های «پروین» ساخته میرعباس خسروی نژاد و «هفت بهار نارنج» ساخته فرشاد گل سفیدی در اکران جهانی، فیلم های کوتاه «خانه ای نزدیک به خورشید» ساخته مریم صمدی کارگردان و رونی شمالیان به نمایش درآمدند. محصول ایران و آلمان و «ققنوس» محسن نبوی و فیلم مستند «ماجیا» ساخته محمدرضا فرزاد محصول ایران، آلمان و لهستان؛ در بخش کودک، فیلم بلند «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای و فیلم کوتاه «کلا مهره» ساخته مجتبی زارع و مریم جواهری و در بخش کوتاه و مستقل «48 ساعت» ساخته آزاده موسوی، «تنگا» ساخته مقداد جلالی. ، «ماهیگیر» مهدی زمانپور کیاسری و منان جان براری، «آنجلو» علی کیان آرتی، «والس» پرتو اشرک و «سورن» سحر شادلو.



آیا این خبر مفید بود؟