جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک به سال آینده موکول شد


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914465

به درخواست هادی حجازی فر، دبیر جشنواره، نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به بهار 1402 تغییر یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به درخواست هادی حجازی فر، دبیر جشنواره و تایید کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاریخ برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارکه به بهار تغییر یافت. سال 1402

هادی حجازی فر با ذکر دلایل این تصمیم و بیان اینکه جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک امانتی ارزشمند است، گفت: با توجه به همه جوانب اعم از گفتگو با گروه ها، اساتید و فعالان عرصه و اعضای انجمن نمایش عروسکی، اینجانب بر این باورند که برگزاری جشنواره در حال حاضر و به دلایل فنی از جمله عدم تمرین مستمر گروه ها، عدم امکان بهره مندی مناسب از اجراهای داخلی و بین المللی توسط شرکت کنندگان و مخاطبان، عدم امکان مشارکت بخش خصوصی. به دلیل همزمانی با مسابقات قهرمانی جهان از دست خواهد رفت و غیره n.

حجازی فر با بیان اینکه برگزاری ناقص جشنواره در زمانی که هدف اداره هنرهای نمایشی ترویج و توسعه نمایش عروسکی است ما را از بسیاری از برکات این جشنواره محروم می کند و ابراز امیدواری کرد با تغییر زمان 19 جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی در تهران مبارک و برگزاری آن در بهار 1402 این امکان را به ما داد تا شاهد جشنواره بین المللی باشکوهی باشیم و فرصتی برای دانش آموزان و سایر مخاطبان به ویژه علاقمندان در تمام استان ها فراهم آورد تا فرصت مشاهده و یادگیری را کشف کنند. و هم افزایی از طریق بحث و نقد.

پیش از این قرار بود جشنواره نمایش عروسکی مبارک در تهران در آذرماه امسال برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید