هادی حجازی فر دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی شد


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837164

در نشست هم اندیشی مدیرکل هنرهای نمایشی با خانواده انجمن نمایش عروسکی، هادی حجازی فر به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک منصوب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، طی نشست هم اندیشی با هنرمندان، معلمان و خانواده های انجمن نمایش عروسکی در خانه تئاتر، به دستور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی حجازی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – منصوب مبارک.

در متن انتصاب وی آمده است:

«نمایش عروسکی، این هنر کهن پر، همواره جایگاهی معتبر در میان هنرهای ایران داشته است. نمایش های عروسکی سنتی ایرانی مایه مباهات و سرمایه های ارزشمند فرهنگی این سازمان و خلاقیت های جدید و امروزی بازیگران جوان ایرانی با جدیدترین متدهای خلق هنری مشهور جهان است.

این گنجینه پر شایستگی تجلیل و توجه بیشتر برای افزایش بلوغ او را دارد و از طرفی در ادامه اجراها جایگاه مناسبی را در مواجهه با تماشاگران به دست آورد. در این راستا جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای هنری منطقه، فرصتی است تا از تلاش و کوشش بازیگران محترم عروسکی، اساتید، پژوهشگران و صاحب نظران این عرصه برای ترویج این بزرگوار و تاثیرگذار استفاده شود. شکل هنری . .

نظر به تجارب، تجربه و دغدغه جنابعالی و با مشاوره خانواده نمایش عروسکی، به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک منصوب می شوید.

امید است در سایه خداوند متعال با بهره گیری از سرمایه گذاری های ارزنده علمی و تجربی و توصیه های سازنده بزرگواران خانواده بزرگ نمایش عروسکی ایران و جلب رضایت عزیزان در برگزاری هر چه بهتر این رویداد سربلند و پیروز باشید. حمایت و حمایت مادی و معنوی نهادهای فرهنگی مرتبط».

هادی حجازی فر بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما متولد 1355، دارای مدرک لیسانس نمایش عروسکی از دانشگاه تهران و همچنین فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. حجازی فر در رشته تئاتر عروسکی با ساخت «دایره» عنوان اثر برگزیده جشنواره عروسکی دانشجویی را از آن خود کرد. در سال 2006 با نمایشنامه «رومئو و ژولیت» برنده جایزه بهترین نمایش از جشنواره بین المللی عروسکی مبارک – یونیما شد. نمایش «ملاقات با پیرزن» به کارگردانی حجازی در سال 1393 عنوان اثر برگزیده جشنواره بین المللی عروسکی مبارک – یونیما را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید