آغاز نوزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از فردا در کرمانشاه


ساعت: 20:56
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891853

بهمن امیری مقدم گفت: نوزدهمین اجلاس بین المللی بزرگان و خادمان حسینی از اول تا سوم شهریور ماه با شعار «کرمانشاه دروازه کربلا» آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، بهمن امیری مقدم روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز به لطف خدا فضای استان کرمانشاه مملو از حسینی است، کرمانشاه که از قدیم الایام به دروازه کربلا معروف است و … جاده به استان، راه شاه خراسان و جاده این جاده ابریشم بود و قرن‌ها جای پایی، میزبان و مسیر حرکت عاشقان اباعبدالله (ع) و زائران حرم بود.

استاندار کرمانشاه افزود: مرز خسروی در غرب کشور قدیمی ترین، نزدیک ترین و راحت ترین مرز اعیان است.

وی خاطرنشان کرد: مرز خسروی قرن ها تنها مسیر تردد علما، عارفان و عاشقان اهل بیت(ع) بود و زائران از این مرز به کاظمین، سامرا، کربلا و نجف می رفتند.

امیری مقدم گفت: بسیاری از مراجع و بزرگان شیعه در راه کربلا در کرمانشاه ماندند یا آثار بزرگ فرهنگی از خود بر جای گذاشتند که از جمله آنها می توان به آیت الله بروجردی اشاره کرد.

وی گفت: راه خسروی در سال های اخیر به دلیل مشکلات داخلی عراق بسته شده بود، اما به لطف و تلاش خداوند و همچنین با عنایت علی بن موسی الرضا(ع) این راه بازگشایی شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: زیرساخت های ما در استان کرمانشاه زیرساخت خوبی برای خروج زائران است و همه شهرهای ما در مسیر آمادگی لازم را دارند و مفتخرند که مدال خدمت زائر را بر سینه خود نصب کرده اند.

وی ادامه داد: امروز استان کرمانشاه مفتخر است که میزبان دیدار خادمان پیرغلامان و حسینی و نیز ارادتمندان حسینی باشد.

امیری مقدم افزود: نوزدهمین اجلاس بین المللی بزرگان و مسئولان حسینی با شعار «کرمانشاه دروازه کربلا» از اول تا سوم شهریورماه آغاز می شود و میزبان بزرگان سراسر کشور و میهمانانی از بیش از 15 کشور جهان خواهیم بود.

وی با تاکید بر برگزاری رویدادهای فرهنگی در سطح استان گفت: باید بر برنامه های فرهنگی در استان کرمانشاه تاکید کرد و بهترین مراسمی که می تواند بیشترین تاثیر را در استان، کشور و جهان داشته باشد همین اجلاس در پیرگلمان است. مردم جهان می توانند امکانات استان کرمانشاه را ببینند. اطلاعات بیشتر

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقامه نماز خانگی در استان کرمانشاه گفت: همچنین در این سه روز پخش ویژه ای در عزاداری های حسینی در مساجد، حسینی ها و هیئت های مذهبی سراسر استان پخش می شود.

وی تجلیل از پیرگلمان و مداحان ملی و بین المللی 60 تا 90 را از برنامه های اجلاس بین المللی پیرگلمان عنوان کرد و گفت: افتتاح کتاب پنج جلدی تقویم آیینی ماه های قمری، جشن شعرای اهل بیت (ع) و جشن اهل بیت از دیگر برنامه ها، شتافتن زائرانی است که به دیدار معبود شتافتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مراسم افتتاحیه تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی روز سه شنبه در کاروانسرای عباسی برگزار می شود، گفت: مراسم اختتامیه نیز در مسجد عماد الدوله یکی از بناهای تاریخی برگزار می شود. استان کرمانشاه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید