بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گیلان آغاز به کار کرد

امشب؛

بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) در مجتمع زیبا کنار رشت کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گیلان ، امشب، با حضور ۵۰۰ مداح و پیرغلام از ۸ کشور، در مجتمع فرهنگی، رفاهی صدا وسیما در زیبا کنار رشت کار خود را شروع کرد.

پیام آیت الله سبحانی از مراجع عالیقدر شیعیان در مراسم افتتاحیه این اجلاس قرائت شد.

اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ به مدت ۳ روز در گیلان برگزار می‌شود.

بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گیلان

مهمترین هدف برگزاری این اجلاس بین المللی معرفی الگو‌های اسلامی و خادمان مکتب اهل بیت علیهم السلام به جامعه است.

در این اجلاس ۱۵۰ بانوی ستایشگر (مداح)، سخنران و تبیین گر مکتب اهل بیت علیهم السلام نیز حضور دارند.

برپایی محفل شعر آئینی، رونمایی از کتاب‌های آئینی، برپایی یادواره شهدای مداح و تجلیل از خانواده معظم شهدا و دیدار عیدانه پیرغلامان به مناسب میلاد حضرت رسول (ص) بخشی از برنامه‌های محوری این اجلاس ۳ روزه است.

بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گیلان

اختتامیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی نیز قراراست روز پنج شنبه ۱۳ مهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مصلای امام خمینی رشت با حضور ۵۰۰ ستایشگر (مداح)، میهمانان کشوری و لشکری و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

فاطمه زهرا خوش جهان کودک دهه نودی اهل آستانه اشرفیه، در این مراسم شعرخوانی کرد و از طرف مسئولان مبلغ سه میلیون تومان به دلیل حجابش و از طرف ستاد عتبات عالیات گیلان یک سفر رایگان به کربلای معلی  و مشهد مقدس جایزه دریافت کرد.

در نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمانشاه پرچم میزبانی بیستمین اجلاس پیرغلامان اباعبدالله احسین (ع) در سال ۱۴۰۲ به گیلان رسیده بود.

همچنین در پایان روز سوم، بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان استان میزبان برای برگزاری بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان در سال ۱۴۰۳ مشخص خواهد شد.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید