استان کرمانشاه میزبان اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی بود


ساعت: 20:48
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891845

مهدی رحمتی گفت: استان کرمانشاه به دلیل داشتن آیین و ظرفیت هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا و همچنین شور و معرفت حماسی به میزبانی اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، مهدی رحمتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نوزدهمین اجلاس بین المللی بزرگداشت پیر غلامان و خادمان حسینی (ع) با شعار «کرمانشاه دروازه کربلا» برگزار می شود. ، به میزبانی استان.

سرپرست معاونت امور استان های صدا و سیما امروز افزود: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از قابلیت های آیینی و یکسان برای بزرگداشت حماسه عاشورا و همچنین شور و دانش حماسی برای برگزاری این نشست انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا شناخته می شد و بسیار خوشحالیم که به عنوان قدیمی ترین مرز زائر به طور جدی کار خود را از سر می گیرد.

رحمتی گفت: در این نشست نزدیک به 300 مهمان داخلی و خارجی از کشورهای عراق، ترکیه، کویت، لبنان، افغانستان، هند، پاکستان، کامرون و … حضور داشتند.

وی گفت: از این تعداد 200 میهمان داخلی، 15 خارجی از 15 کشور، 25 طلبه و طلاب از جامعه المصطفی، 15 مهمان زن، 15 پیرگلم ملی، 10 پیرگلم بین المللی و 15 پیرگلم استانی هستند.

رحمتی ادامه داد: امسال برای اولین بار از 15 نفر از بانوان فعال در عرصه تالیف، شعر آیینی و خدمت به امام حسین (ع) دعوت به عمل آمده است که این یکی از ویژگی های نوزدهمین جشنواره بین المللی پیرغلامان حسینی است. کنفرانس.

وی همچنین قرائت پیام آیت الله نوری حمدانی در مراسم افتتاحیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی را از دیگر نکات برجسته این مراسم عنوان کرد.

سرپرست معاونت صدا و سیما خاطرنشان کرد: این مراسم به صورت زنده از شبکه های قرآن و افوگ پخش می شود و همچنین شبکه های سه، پنج، دو، سحر، الکوثر و العالم به پوشش موضوع می پردازند. این ملاقات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید